«محمد حسین اسماعیلی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی 22 گروه موسیقی از 14 استان کشور و 4 کشور خارجی به صورت ویژه با رویکرد و هدف خاص ارادت به امام رضا (ع) حضور دارند.
وی یادآور شد: سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رودکی و انجمن موسیقی استان تهران در روزهای 28، 29 و 30 تیر ماه برگزار می شود.
اسماعیلی، هدف اصلی این جشنواره را ابراز ارادت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر به ساحت مقدس امام هشتم (ع) دانست.
دبیر اجرایی سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی اظهار داشت: تولید آثار فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ رضوی از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی با بیان اینکه تمام اقوام ایرانی در این جشنواره حضور دارند و آثار ارائه می کنند خاطرنشان کرد: موسیقی آیینی با محوریت امام رضا(ع) مایه وحدت اقوام ایرانی است و این یک فرصت ارزنده است که باید از آن بهره جست.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود:در جشنواره با هدف وحدت مسلمانان حول محور رضوی، به موسیقی ملل توجه شده و هنرمندان از 4 کشور ترکیه، افغانستان، آذربایجان و گرجستان آثاری با موضوع امام رضا(ع) را در جشنواره ارائه می کنند.
وی گفت: تا کنون بیش از 300 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی ارسال شده که از این بین آثار 22 گروه در جشنواره اجرا می شود.
اسماعیلی گفت: مردمی بودن و برگزاری جشنواره به طور سراسری از ویژگی های سومین جشنواره آواها و نواها است و با تمرکز زدایی و با هدف توسعه فرهنگ عمومی گروه های موسیقی در 6 شهرستان استان (دماوند، اسلامشهر، ملارد، شهرری، قرچک و پاکدشت) برنامه خواهند داشت.
معاون ارشاد استان تهران همچنین افزود: در جشنواره امسال در بخش تجلیل، از هنرمندان و ذاکران رضوی که در گذشته آثاری را تهیه کردند از جمله «شاهین فرهت و فردین خلعتبری» در تولید و آهنگسازی آثار فاخر رضوی، « سید حمید رضا حسینی» در تولید موسیقی آیینی و مذهبی، «سید قاسم موسوی قهار» در مدیحه سرایی، «محمد علیزاده» در موسیقی پاپ و «علی کریم شجاعی» به عنوان کهن سال‌ترین نقاره زن کرمان تقدیر می‌شود.
وی گفت: شهرام صارمی، تقی ضرابی، احمد صدری، حسام الدین سراج، آریا عظیمی نژاد و شاهین فرهت اعضای هیات داوران سومین دوره جشنواره آواها و نواهای رضوی را بر عهده داشتند.
به گزارش ایرنا قرار است، اختتامیه سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، روز شنبه 30 تیرماه ساعت 17 در تالار وحدت برگزار شود.
تهرام/7244/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.