هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اتباع پاکستانی در قالب تورهای زیارتی حضرت عبدالعظیم (ع) و بی بی شهربانو به صورت قانونی وارد شهر ری می شوند و به صورت غیر مجاز در میان زمین های کشاورزی و کوره های متروک آجر پزی ساکن می شوند.
وی ادامه داد: این فرآیند متاسفانه در میان پاکستانی ها به صورت اپیدمی در آمده است و نیاز است به صورت جدی با این معضل برخورد شود.
وی تهدید بهداشتی را عامل ساماندهی اتباع در نواحی جنوب پایتخت بیان کرد و گفت: شورای تامین ری طی جلسات مکرر تصمیم دارد تا این اتباع را ساماندهی و در صورت غیرمجاز بودن به کشورشان بازگرداند.
جمالی پور گفت: هماهنگی های لازم در این خصوص با استانداری تهران و وزارت امور خارجه در حال انجام است و بازرسان فرمانداری در حال رصد، شناسایی و تعیین میزان جمعیت این اتباع هستند و تا پایان تیرماه ساماندهی می شوند.
وی یادآور شد: این اتباع به صورت قانونی می توانند با گرفتن اقامت و مجوز کار بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند در غیر این صورت باید این کشور را ترک کنند.
جمالی پور با بیان اینکه در حال حاضر خدمات بهداشتی ابتدایی به اتباع بیگانه پاکستانی جنوب پایتخت ارائه می شود اظهار داشت: دولت انسان دوست جمهوری اسلامی ایران خدمات بهداشتی اولیه، آب شرب و برق در اختیار این افراد قرار داده، ولی این به معنای ماندن غیر قانونی این افراد در کشور نیست.
به گزارش ایرنا، گروهی از اتباع غیر مجاز پاکستانی با دستمزدهای بسیار پایین در مزارع اطراف شهرستان ری مشغول به کار هستند و گروه دیگر با کودکان خود در معابر اصلی شهرری و تهران اقدام به تکدی گری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان ایرانی می کنند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.