سید محمد علی افشانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از چند شرکت دانش بنیان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تجربه موفق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان پس از برگزاری جلسات متعدد با این معاونت مقرر شد در سطح شهر و محلات کم برخوردار پایتخت امکاناتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده شود.
وی خاطر نشان کرد: با این اقدام علاوه بر ایجاد اشتغال، حیات، جنبش و تحرک به مناطق مختلف شهر به ویژه مناطق محروم باز می گردد.
شهردار تهران اظهار داشت: علاوه بر آن با تولید محصولاتی که باید از خارج وارد شوند از خروج ارز نیز صرفه جویی می شود.
به گفته وی شهرداری در قبال امکاناتی که در اختیار این شرکت ها قرار می دهد درصدی از سود شرکت های دانش بنیان در قبال خدمات و امکاناتی که شهرداری تهران در اختیار این شرکت ها قرار می دهد به این سازمان اختصاص پیدا می کند.
افشانی تصریح کرد: باید توجه داشت که یک اختراع تا زمان تجاری سازی، تولید محصول و ورود به بازار نیازمند زمان زیادی است.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون واردات واگن اظهار داشت: این موضوع صحت نداشته و صرفا دروغ هایی است که با هدف خاص توسط کسانی که خواهان واردات هستند منتشر می شود.
وی تاکید کرد: در مناقصه ساخت واگن یک شرکت ایرانی و چینی برنده شد که بیش از این 25 درصد از تولید شرکت به صورت داخلی ساز بود اما باید در حال حاضر 55 درصد تولیدات این شرکت در داخل ساخته شود.
تهرام/7247/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.