به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، صدرالدین علی پور با اشاره به بهینه سازی مصرف انرژی گفت: شهرداری تهران به عنوان اصلی‌ترین ارگان مدیریت شهری، ساختمان‌های فراوانی را در اختیار دارد و مصرف انرژی در این ساختمان‌ها، علاوه بر تاثیر بر افزایش آلاینده های محیط زیستی، هزینه‌های هنگفتی را به این مجموعه تحمیل می کند.
وی در زمینه مدیریت انرژی در این ساختمان ها، بهینه‌سازی مصرف منابع (آب، برق، گاز)،ممیزی ساختمان، تعیین نقاط هدر رفت انرژی،شناسایی نقاط بهبود و اجرای راهکارهای موثر را از عوامل تاثیر گذار در این زمینه برشمرد و اظهارداشت : در حال حاضر نزدیک به 600 ساختمان از ساختمان‌های تحت تملک شهرداری مناطق 22 گانه تحت پوشش و نظارت این مرکز جهت اجرای پروژه اصلاح الگوی مصرف می باشد.
علی پور با تاکید بر اینکه اقدامات مربوط به بهینه سازی مصرف انرژی علاوه بر کاهش مصرف منابع و کاهش میزان انتشار آلاینده های محیط زیستی، باعث کاهش هزینه های ساختمان مجموع شهرداری تهران نیز خواهد شد گفت: بررسی‌های انجام شده از 66 موتورخانه شهرداری تهران که معاینه فنی در آنها صورت گرفته، در سه منطقه 3، 5 و 8 شهرداری تهران که شامل 101 دیگ و مشعل می‌باشد، نشان می دهد که اجرای معاینه فنی موتورخانه‌ها موجب صرفه‌جویی حداقل 5 تا 10 درصدی در مصرف سوخت شده است.
وی همچنین میانگین انتشار گاز منوکسیدکربن در موتورخانه های مورد بررسی قبل از انجام معاینه فنی موتورخانه 1315 میلی گرم بر کیلووات ساعت اعلام کرده که با انجام معاینه فنی به 50 میلی گرم بر کیلووات ساعت رسیده است.
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست ادامه داد: همچنین هوشمندسازی موتورخانه با استفاده از سیستم کنترل هوشمند طی یک دوره یک ساله در سه ساختمان انتخابی از مناطق 4، 10 و 19 نشان می دهد که در مجموع سه ساختمان میزان صرفه‌جویی گاز برابر 49414 مترمکعب، میزان کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن 69 تن و میزان کاهش انتشار گازهای آلاینده (سمی) هفت تن بوده است.
علی پور در پایان خاطرنشان ساخت: آموزش‌ پرسنل اداری، اجرایی و خدماتی در زمینه مصرف صحیح منابع و صرفه‌جویی در مصرف، از جمله موارد قابل توجه جهت بهینه‌سازی مصرف منابع در مجموعه ساختمان‌ها است.
تهرام/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.