به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 ، سید احمد صفوی اظهار داشت: تبدیل باغ دیلمان به بوستان شهید مسلمی نمونه ای از تحقق خواسته های اهالی محل است، چرا که مالک آن با قبول تعهد جابه جایی درختان آن محدوده تصمیم بر ساخت و ساز داشت.
وی با بیان اینکه بخشی از درختان این باغ طی 20 سال گذشته با همت اهالی محل کاشته شده است، گفت: مدیریت شهری منطقه با احترام به درخواست شهروندان و چشم پوشی از درآمد حاصل از این طرح، نسبت به ابطال پروانه ساختمانی اقدام کرد.
وی ادامه داد: این باغ با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال از سوی سازمان املاک شهرداری تهران تملک شد تا با کاربری بوستان عمومی مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.
صفوی افزود: باغ قوام از دیگر باغ های قدیمی شهرری محسوب می شود که از سوی شهرداری منطقه 20 تملک شده و در مرحله مطالعاتی برای تبدیل به باغ ایرانی است.
وی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از باغ های شهری از مهمترین اولویت های شهرداری است، افزود: برنامه ریزی برای احداث سه بوستان دیگر نیز در دستور کار سال جاری قرار دارد تا با اضافه شدن به بوستان های عمومی، سرانه فضای سبز شهروندان ری بیشتر شود.
شهردار منطقه 20 به وضعیت مطلوب فضای سبز شهرری و اهمیت مشارکت شهروندان در نگهداشت این فضاها اشاره کرد و یادآور شد: احداث مساحتی بالغ بر 50 هکتار فضای سبز جدید در قالب بوستان های شهری با کاربری های تخصصی و عمومی در دست اجراست که تا پایان سال به بهره برداری می رسد و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
شهرری دارای 177 قطعه بوستان به مساحت 191 هکتار است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سالجاری با احداث 6 بوستان جدید نسبت به سال گذشته، 14 هکتار به بوستان های این شهر افزوده می شود.
هم اکنون سرانه فضای سبز این شهر با 2 هزار و 420 هکتار بیش از 19 متر مربع است.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.