به گزارش خبرنگار ایرنا، «معصومه ابتکار» عصر شنبه در نشست شورای اداری شهرستان فیروزکوه گفت: این فضای جدید پس از خروج آمریکا از برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) ایجاد شده است و همه ما مسئولیت داریم.
وی افزود: امروز باید دستگاه های دولتی با کارآمدی و اثربخشی بیشتر و هزینه های کمتر در خدمت رسانی به مردم و تحقق برنامه ها تلاش کنند. ابتکار گفت: دولت نسبت به تامین نیاز مردم و مایحتاج تولیدکنندگان و صادرکنندگان تاکید دارد و به طور قطع مقابل کسانی که بخواهند از شرایط سختی که به مردم تحمیل شده سودجویی کنند می ایستد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرستان فیروزکوه ظرفیت های بسیاری دارد که مهمترین آن طبیعت است، باید مورد حفاظت قرار گیرد و برنامه ریزی هایی برای توسعه گردشگری پایدار آن انجام شود.
وی گفت: 75 درصد صنایع دستی کشور را زنان تامین می کنند و نقش اقتصادی این مساله را در خانوار ایرانی نمی توان انکار کرد.
به گفته وی، مشاغل خانگی بسیار مورد توجه دولت قرار دارد و تسهیلات فراگیر و پایدار برای اشتغال زایی و کارآفرینی از تکالیف قانونی است که باید اجرا شود.
ابتکار تاکید کرد: دولت توجه ویژه ای بر مسائل زنان سرپرست خانوار دارد؛ کارگروهی برای هماهنگی و تقسیم بندی بین بخش ها وجود دارد که مسئولیت هر دستگاه از بعد بهداشت، کارآفرینی، اشتغال و حمایت هایی که باید دولت و مجموعه دستگاه های اجرایی مرتبط انجام دهند، مشخص شده است.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: 230 میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار محقق خواهد شد، علاوه بر آن 50 میلیارد تومان سهم بیمه بافندگان است.
وی با اشاره به موضوع آسیب های اجتماعی تاکید کرد: به دلیل نبود اورژانس اجتماعی در فیروزکوه اینک سازمان های مردم نهاد و گروه های مددکاری این خدمات را ارائه دهند تا اینگونه آسیب ها قابل شناسایی باشد.
به گفته ابتکار، اورژانس اجتماعی بخصوص در حوزه خشونت های خانگی بسیار حائز اهمیت است و جنبه بازدارنده دارد.
وی افزود: برگزاری طرح تاب آوری اجتماعی در استان ها با توان افزایی افراد، خانواده ها و جوامع در مقابل آسیب ها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
ابتکار گفت: سیاست دولت مبنی بر گسترش نهادهای مدنی، غیردولتی و بخش خصوصی است تا دولت بخشی از امور خود را برون سپاری کند.
ابتکار اظهارداشت: طرح گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی باهدف بهبود شرایط خانواده و مقابله با آسیب های خانواده امروزه در جامعه بسیار حائز اهمیت است و باید زمینه آن در شهرستان فیروزکوه فراهم شود.
به گزارش ایرنا، فرماندار فیروزکوه نیز در این نشست گفت: حفظ وحدت و رفع اختلاف ها خواست مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است.
«مهدی یوسفی جمارانی» افزود: تامین مواد اولیه کارخانه ها تعهد دولت است؛ به صنعتگران شهرستان تعهد می دهیم که مواد اولیه و ارز مورد نیاز آنها را تامین خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا معاون رئیس جمهوری امروز قبل از شرکت در نشست شورای اداری فیروزکوه از محل زندگی و فعالیت عشایر این شهرستان نیز بازدید کرد.
شهرستان فیروزکوه در شمال شرق تهران واقع شده است.
تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.