محمدحسین تاجیک روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شهرستان ورامین با داشتن بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت ، یکی از مهمترین کانون های کشاورزی استان تهران و کشور محسوب می شود که به دلیل کمبود منابع آبی ، تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
وی اظهار کرد: کمبود منابع آبی ناشی از کاهش میزان نزولات جوی و افت سطح سفره های زیر زمینی باعث شده تا بسیاری از اراضی کشاورزی حاصلخیز شهرستان ورامین بدون کشت باقی بماند به گونه ای که از برخی چاه های قدیمی ورامین امکان استحصال آب وجود ندارد.
تاجیک بیان کرد: به منظور مدیریت و مصرف بهینه آب ، استفاده از شیوه های نوین آبیاری در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی ورامین قرار گرفته و تا کنون با حمایت های دولت ، بیش از 17 هزار هکتار از اراضی ورامین به تجهیزات آبیاری نوین تجهیز شده اند.
وی گفت : از ابتدای امسال تا کنون اجرای شیوه های نوین آبیاری در بیش از 2 هزار و 500 هکتار از اراضی ورامین در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان استان تهران ، بیش از37 هزار هکتار از اراضی استان با شیوه های نوین آبیاری می شود که ورامین با 17 هزار هکتار ، رتبه نخست استان تهران را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: برای اجرای روش های نوین آبیاری در هر هکتار زمین ، یک میلیون تومان به صورت بلاعوض به کشاورزان ارائه می شود.
تاجیک گفت : در صورتی که برای 160 چاه مجاز شهرستان ورامین پروانه بهره برداری صادر شده و به تجهیزات هوشمند مجهز شوند ، کلیه اراضی کشاورزی ورامین قابلیت مجهز شدن به شیوه های نوین آبیاری را دارد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.