به گزارش ایرنا، سید محمدعلی افشانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره جذب نیروی کار از اتباع بیگانه توسط شهرداری تهران که مجوز حضور در ایران را ندارند افزود: شهرداری تهران درخصوص استفاده از نیروهای کارگری مطابق قانون عمل می کند و تمامی این نیروها دارای اقامت هستند.
وی در ادامه درخصوص تأمین واگن مترو تهران با اشاره به اینکه مناقصه ساخت 630 واگن پیش از این برگزار و برنده آن مشخص شده اظهارداشت: قرارداد ساخت این تعداد واگن بزودی امضا و به محض امضای قرارداد ساخت واگن ها آغاز می شود.
شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره ادامه اقدام محمدعلی نجفی شهردار قبلی در زمینه پیگیری تخلفات صورت گرفته تصریح کرد: تخلفات باید از طریق مراجع قانونی و قضایی مورد پیگیری قرار گیرد و امیدوارم پیگیری صورت گرفته منجر به نتیجه شود.
وی همچنین در مورد ساخت و سازهای بی رویه در شهر نیز خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی و جامع که در آن تعداد طبقات و سطح اشغال به طور کامل مشخص شده مبنای عمل شهرداری تهران خواهد بود و از این پس اجازه ساخت ساختمان هایی که مانند دودکش در وسط یک مجموعه مسکونی ساخته می شد داده نخواهد شد.
افشانی یادآور شد: بلندمرتبه سازی تنها در جایی که ضوابط آن در طرح جامع و تفصیلی دیده شده باشد انجام خواهد شد.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری یکی از مهمترین برنامه های دوره جدید مدیریت شهری است گفت: در این مدت جلسات متعددی برگزار شده و براساس پیش بینی تا پایان سال حدود 600 واحد آماده بهره برداری و واگذاری باشد.
وی افزود: در آینده نزدیک در بافت های ناکارآمد سوله هایی که متعلق به شهرداری تهران است در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد تا با انجام اقداماتی زندگی و حیات به بافت فرسوده باز گردانده شود.
شهردار تهران احداث بوستان و در نظر گرفتن امکانات رفاهی را از دیگر برنامه ها در بافت فرسوده ذکر کرد.
افشانی 23 اردیبهشت امسال به عنوان شهردار تهران فعالیت خود را آغاز کرد.
تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.