ابوالفضل خلیل پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون مراحل پایانی برداشت گندم در این شهرستان سپری می شود، افزود: 63 هزار تن گندم در سال زراعی گذشته از مزارع این شهرستان برداشت شد که امسال این میزان به 58 هزار تن کاهش یافت.
وی اضافه کرد: کاهش نزولات آسمانی و ریزش محصول در اثر طوفان های بهاری از دلایل کاهش تولید گندم در این شهرستان محسوب می شود.
وی با بیان اینکه 11 هزار و 500 هکتار از اراضی ری در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفت، افزود: با وجود اینکه امسال تولید گندم کاهش یافته است ولی از میانگین کشوری بالاتر هستیم.
خلیل پور گفت که افزایش دانش زراعت کشاورزان، زمین مرغوب ، نظارت های دقیق کارشناسان جهاد کشاورزی و کنترل آفت 'سن زدگی' از دلایل اصلی افزایش این میانگین است.
وی اضافه کرد: قیمت مصوب برای هر کیلوگرم گندم از سوی دولت 13 هزار ریال است که توسط سه مرکز در این شهرستان خریداری می شود.
وی در ادامه به برداشت جو در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: کشاورزان این شهرستان از مجموع هفت هزار و 800 هکتار سطح زیر کشت جو بیش از32 هزار تن را برداشت کردند.
رییس اداره جهاد کشاورزی ری گفت: از آنجایی که قیمت جو در بازار از قیمت مصوب دولت برای خرید تضمینی بالاتر است، کشاورزان شخصا اقدام به فروش محصولات خود به دامداران و مصرف کنندگان کرده اند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان تهران را دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.