به گزارش خبرنگار ایرنا، هاشمی رفسنجانی عصر دوشنبه در دومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران در برج میلاد افزود: وسعت موارد مطرح در این پرونده ها بیش از پنج میلیون مترمربع است که اگر به 20 درصد این تخلفات رسیدگی شود شرایط نقدینگی شهرداری در وضعیت مناسبی قرار می گیرد.
رسیدگی به عملیات های ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه براساس مفاد مندرج در کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری پیگیری می شود.

**584 کیلومتر بزرگراه در شهر تهران ساخته شده است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: در سال های گذشته 584 کیلومتر در سطح شهر تهران ساخته شده و در زمان حاضر نیز 51 کیلومتر بزرگراه در دست ساخت داریم.
وی تاکید کرد: 51 کیلومتر بزرگراه با افزون بر 70 درصد پیشرفت اجرایی در شهر تهران در دست ساخت قرار دارد.
هاشمی با بیان اینکه تاکنون 370 تقاطع غیر هم سطح در شهر ساخته شده افزود: 47 تقاطع غیر هم سطح نیمه تمام باقی است که بیشتر این پروژه ها از 50 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه برخی کارهای نیاز به بودجه مالی زیاد ندارد اظهارداشت: در شرایطی که مدیریت شهری دچار روزمرگی شده اگر بتوانیم کاری کنیم که در شرایط نامناسب اقتصادی موثر واقع شود گامی مهم برداشته‌ایم.
هاشمی در ادامه با اشاره به بازدید اخیر خود از محله شمیران‌نو افزود: این محله با 140 هزار نفر از بزرگترین محلات شهر است که پس از شنیدن مشکلات اهالی دیدیم راه‌حل‌های بسیار ساده‌ای برای آن وجود دارد و می‌توانیم رضایت شهروندان را به ارمغان بیاوریم.
وی با اشاره به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: در سال‌های گذشته حمل و نقل عمومی در تهران ساختار مناسبی پیدا کرده و با کمک مترو و اتوبوس های تندرو تعداد سفرها از دو به هفت میلیون نفر رسیده است.
به گفته هاشمی در زمان حاضر در تهران به چهار تا پنج هزار دستگاه اتوبوس نیاز است که باید با عقد قرارداد با شرکت های داخلی این اتفاق بیفتد تا بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی شهر تهران رفع شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان اینکه برخی مدیران شهری در حالی که خطوط مترو تجهیز و تکمیل نشده موضوع راه اندازی تراموا با هزینه های سنگین را مطرح می کنند افزود: وقتی با هزینه های پایین می توان خطوط مترو را تجهیز و تکمیل و اتوبوس های تندرو را برقی کرد موضوع راه اندازی تراموا چندان کارشناسی نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه 900 هزار پارک حاشیه‌ای در تهران وجود دارد اظهارداشت: این میزان پارک حاشیه ای می تواند زمینه کسب درآمد مناسبی برای شهرداری داشته باشد چراکه حدود 100 هزار پارک، معادل دو هزار میلیارد درآمد نصیب شهرداری می کند.
هاشمی همچنین در ادامه با اشاره به حضور خانواده ها در ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقه فوتبال بین تیم های ایران و اسپانیا گفت:شورای اسلامی شهر تهران بویژه رئیس کمیسیون فرهنگی این شورا بر حضور خانواده ها در ورزشگاه آزادی تاکید داشتند و با پیگیری های انجام شده این اتفاق مهم انجام گرفت.
وی همچنین بر مبارزه با فساد و توسعه فضای سبز در مناطق مختلف شهر تهران تاکید و بیان کرد: شورای شهر امسال دو هزار و 700 میلیارد تومان بودجه برای توسعه فضای سبز در شورای شهر تصویب کرده اما تاکنون برنامه مهمی از سوی شهرداری در این زمینه صورت نگرفته است.
دومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران عصر امروز (سه شنبه) در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.
تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.