به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت میادین، عبدالحسین رحیمی در نشست شهرداران استان تهران با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حضور شهروندان کم توان در جامعه گفت: در این راستا 196 میدان و بازار میوه و تره بار تهران نوسازی و 167 پارکینگ اختصاصی نیز ویژه افراد کم توان جسمی و حرکتی ایجاد شد.
وی با اشاره به طرح های اجرا شده در میادین میوه و تره بار تهران تصریح کرد: با اجرای 2 طرح میوه دستچین و سبزی بدون گل و ریشه 33میلیارد و 800میلیون تومان به اقتصاد خانواده کمک شده است.
رحیمی ادامه داد: سازمان با توجه به حضور روزانه بیش از 500 هزار شهروند از جمله افراد سالمند و کهنسال در میادین و بازار‌های میوه و تره بار برای تامین مایحتاج روزانه خود، با به کارگیری افرادی تحت عنوان همیار مشتری در 176 میدان و بازار میوه و تره بار به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان اقدام کرده است.
به گفته رحیمی، در طرح همیار مشتری، افراد تعیین شده با لباس مشخص در صورت تمایل و نیاز شهروندان به صورت رایگان نسبت به حمل بار نیازمندان و سالمندان کمک می‌کنند و همچنین میادین و بازار‌های میوه و تره بار این آمادگی را دارند تا در صورت نیاز، ویلچر مناسب در اختیار مراجعان قرار دهند.
وی به طرح سبد مهربانی به عنوان دیگر طرح سازمان با هدف جلب مشارکت شهروندان در حمایت از اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: سبد مهربانی با ترویج فرهنگ محرومیت زدایی با شعار ' می توانی اهدا کن، نیاز داری بردار ' توانسته توجه بسیاری از شهروندان را به خود جلب کند و چهارمیلیارد و 500میلیون تومان شارژ این سبدها نشان دهنده مشارکت شهروندان در این طرح است.
براساس این گزارش در پایان این نشست یک روزه، شهرداران شهرهای استان تهران در بازدید از میدان میوه و تره بار صادقیه، از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و دستاوردهای سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار قرار گرفتند.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.