به گزارش روزدوشنبه روابط عمومی کانون های مساجد استان تهران حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی عصر یکشنبه در همایش افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران که با حضور بیش از 200 نفر از امامان جماعت مساجد و مدیران کانونی استان تهران برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: نام و نشان بچه‌های مسجد که همه ما با آن آشنا هستیم به معنای کسی است که از آغاز زندگی خود و زمانی که خود را شناخته است انس و ارتباط را با مسجد پیدا کرده است و این اعتقاد ماست که اگر کسی مرتبط با مسجد شد، و ارتباطش با مسجد نهادینه گشت، قطعا خداوند او را کمک می کند که در مسیر بماند و او را از خطایا و لرزش‌ها در طول مسیر حفظ خواهد کرد.
وی ادامه داد: راهبر محله مسجد است زیرا بالاترین مکان در هر محل از نظر شرافت و رتبه مسجد است.
حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی یکی از ظرفیت های نظام است که به همت روحانیون و جوانان مسجدی در طول سال‌ها ایجاد شده است، و در کل کشور نیز وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: وجود 24 هزار کانون ظرفیت بسیار بالایی است و اگر هر کانون 500 عضو داشته باشد یعنی 12 میلیون عضو در کشور داریم و این 12 میلیون عضو اگر انس و ارتباط با مسجد پیدا کند می شود شهید مدافع حرم، می‌شوند کسی که در انقلاب نقش اساسی و کلیدی دارد و دل سوز انقلاب و مبلغ اسلام است.
حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: ستاد عالی کانون مساجد برای اینکه شناخت دقیق تر و درست تر از مساجد و کانون‌ها داشته باشد از مدیران مسئول کانون ها درخواست کرد تا کانون را در سامانه سجا ثبت کنند، به لطف خدا موج بسیار خوبی نیز در کل کشور ایجاد شد و از تعداد 24 هزار کانونی که بطور فیزیکی داشتیم و الکترونیکی نبودند تعداد بیست هزار و 504 کانون رسما در این سامانه ثبت شده اند. مرحله دوم نیز از 10 تیر آغاز خواهد شد و تا 31 مرداد ماه مهلت ثبت اعضای کانون‌ها را خواهیم داشت.
وی با اشاره به شروع طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی مساجد کشور اظهار کرد: ما به عنوان کانونهای فرهنگی هنر در حوزه اوقات فراغت از اول تیر ماه حضور پیدا می کنیم، یکم تا 15شهریور زمانی است که حدود 20 هزار کانون در کل کشور در حوزه اوقات فراغت فعال می شوند و تلاش می کنند تا میان بچه‌های محل و مسجد انس و ارتباط برقرار کنند.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همچنین؛ از ایجاد تفاهم نامه میان مداس و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری خبر داد و گقت: امروز نیز معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که 4 هزار مدرسه را در ایام تابستان در اختیار کانون‌های مساجد برای برنامه های فرهنگی هنری قرار خواهد داد، این یک بشارت بسیار خوبی است و می توانیم با انجام هماهنگی‌های لازم چند کانون باهم از فضای یک مدرسه استفاده کنند. فضای مداس فضای خوبی است و می توان فعالیت های ورزشی را در این فضا انجام داد. ضمن اینکه تعامل مدرسه با مسجد موضوع بسیار ارزشمندی است که می تواند اتفاق بیفتد.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.