به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی محیط زیست شهر تهران، محمد بازگیر افزود: در پی گزارش تلفنی مأمورین آتش‌نشانی شهر تهران مبنی بر کشف یک پرنده شکاری، پرسنل یگان حفاظت این اداره بلافاصله به محل اعزام و این پرنده که از نوع سارگپه بوده را تحویل گرفتند.
وی افزود: این پرنده از راسته شاهین ‌سانان و از گونه‌های حمایت‌شده می‌باشد که جهت اقدامات درمانی و قابلیت رهاسازی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط ‌زیست به کلینیک حیات وحش پردیسان منتقل شد.
بر اساس این گزارش، سارگپه ها گردن کوتاه،بال‌های بلند و دم نسبتاً کوتاه دارند و معمولاً در حال اوج‌گیری و چرخش دیده می‌شوند و مانند عقاب‌های کوچک به نظر می‌رسند.

*تحویل یک بهله قرقی به محیط زیست در شهرستان تهران
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران همچنین از تحویل یک بهله پرنده شکاری از نوع قرقی خبر داد و گفت: پرنده مذکور بلافاصله پس از اطلاع رسانی از طریق سامانه 1540به کلینیک حیات ‌وحش پارک پردیسان انتقال یافت تا پس از بررسی وضعیت سلامت جسمی تا رسیدن به مرحله رهاسازی مورد حمایت و حفاظت قرار گیرد.
قرقی از پرندگان شکاری کوچک به شمار می رود که در بخش فوقانی بالها وقسمت پشت پرنده ماده به رنگ خاکستری و در پرنده نر رنگ این قسمت های قهوه ایی متمایل به خاکستری است و عموما در پشت گردن پرنده ی نر یک لکه ی سفید رنگ دیده می شود و بخش شکمی آن متمایل به قهوه ایی است.

*تحویل یک حلقه مار پلنگی به محیط زیست تهران
محمد حسین بازگیر در پایان خاطر نشان کرد: روز گذشته در پی تماس تلفنی مامورین آتش نشانی خلیج فارس مبنی بر کشف یک حلقه مار، مامورین یگان حفاظت این اداره به محل مراجعه و یک حلقه مار از نوع پلنگی را تحویل گرفتند که پس از اطمینان از سلامت این مار جهت اقدامات کنترلی و قابلیت رهاسازی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.
بر اساس این گزارش، مار پلنگی از جمله مارهای غیر سمی است و مانند مارهای دیگر، زبانی دو شاخه دارد وبدن به رنگ خاکستری زیتونی تیره با خالهای روشن می باشد و حداکثر طول مار پلنگی 120 سانتیمترو دم آن 27 سانتیمتراست.
محمد حسین بازگیر ضمن قدردانی از حس مسئولیت‌پذیری مردم اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر افزایش سطح آگاهی و فرهنگ عمومی شهروندان در حفظ و حراست از محیط ‌زیست و حیات‌وحش کاملاً مشهود بوده و درخور تقدیر است.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تهران تصریح کرد: بر اساس مصوبه سازمان حفاظت محیط ‌زیست هرگونه شکار یا نگهداری غیرمجاز این گونه های جانوری غیر قانونی بوده و مشمول ضرر و زیان می‌باشد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده چنین مواردی، موضوع را سریعاً به اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرتهران از طریق شماره تلفن های 8886168-88843498 وسامانه پیامکی 300555 اطلاع دهند.
تهرام/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.