عباس سیاح روز دوشنبه در آیین راه اندازی سامانه خرید، فروش، حمل و توزیع نهاده های دامی و کشاورزی شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی کشور در شهر آبسرد با اشاره به این سامانه، اظهار داشت: قابلیت های این سامانه شامل تسهیل در دریافت کود شیمیایی و نهاده های کشاورزی توسط کشاورزان، جلوگیری از هر گونه سوء استفاده و ایجاد بازار سیاه است زیرا یکی از معضلات ما با وارد شدن کود شیمیایی در بازار آزاد و بالا رفتن تقاضا، افزایش قیمت می باشد.
وی با بیان اینکه این سامانه می تواند در دستیابی به آمارهای صحیح ما را یاری کند، ادامه داد: هیچ آمار دقیق و مستندی در خصوص سطح زیرکشت و تعداد بهره بردار و حتی نوع کشت و الگو وجود ندارد زیرا تنوع بسیار است که با ثبت درخواست کشاورزان در این سامانه و مشخص شدن ماهیت و هویت املاک و اراضی می توان اطلاع دقیقی دریافت کرد.
این مقام مسئول گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در این دوره ایجاد چرخه تولید است زیرا کشاورز از زمانی که برای کشت اقدام می کند تا زمانی که به مرحله توزیع و مصرف می رسد باید با هم مرتبط باشد و اگر این روند پیش رود تا پایان این دولت صنایع تبدیلی ما به استاندارد های لازم دست می یابد و چرخه تولید مدنظر کشور تحقق می بخشد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران ادامه داد: زمانی که تعادل در عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد، باعث ایجاد تغییر در افزایش و یا کاهش قیمت محصولات می شود و هم اکنون نوساناتی که در بازار اقتصادی ایجاد شده، بسیاری از نهاده های کشاورزی را که به مسائل اقتصادی خارج ربطی ندارد تحت الشعاع قرار داده و برخی افراد از این مسئله سواستفاده می کنند.
سیاح با اشاره به حوزه اشتغال زایی در روستاها، نیز گفت: افرادی که اقدام به تشکیل شرکت تعاونی روستایی می کنند، هر طرحی که در راستای صنایع تبدیلی و بهبود کیفیت تولیدات ارائه دهند، اعتبار مورد نیاز را دریافت می کنند .
وی در جواب سوال ایرنا مبنی بر اینکه آیا محدودیت اعتبار وجود دارد یا خیر، گفت: در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد زیرا از محل اعتبارات مصوب و ابلاغی سازمان مرکزی تعاونی روستایی و هم از محل اعتبارات اختصاص یافته به وزارت جهاد کشاورزی و نیز از محل اعتبارات معاونت مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری تامین می شود و این مشروط به توجیه اقتصادی طرح است و به تایید شورای برنامه ریزی شهرستان برسد.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.