به گزارش ایرنا ، محمدباقر نوبخت روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت که با حضور استاندار تهران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: دولت با تمام توان در جهت کنترل بازار ارز و طلا اقدامات اساسی انجام داده به گونه ای که بیش از 7 میلیون قطعه سکه برای کسانی که عطش خرید دارند روانه بازار کرده است.
وی در خصوص بازار ارز گفت: مقدار منابع ارزی، بیش از مصرف است و هر کس که نیاز به ارز دارد می تواند دلار 4200 تومانی خرید کند ولی در مقابل باید کالایی که با استفاده از آن ارز تهیه شده را مشخص و قابل عرضه با دستگاه های نظارتی مشخص کند.
وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار ، تا 25 خرداد امسال بیش از 9 میلیارد و 700 میلیون دلار ارز 4200 تومانی فروخته شده در صورتی که میزان پیش بینی دولت برای تخصیص 20 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده که این میزان در مقایسه با سال گذشته از رشد بیشتری برخوردار بوده است.
نوبخت افزود: با وجود پیش بینی های دولت ، نباید ولعی در بین مردم برای خرید ارز وجود داشته باشد که به تضعیف پول ملی کشور در مقابل دلار و سایر ارزها منجر شود ، امروز کشور به کمک همه افراد نیاز دارد تا بتواند بر مسائل و مشکلات غلبه کند.
سخنگوی دولت با اشاره به بودجه کشور گفت: بودجه فعلی کشور از نقاط قوت در حمایت از تولید، فعالیت های اشتغالزا و کارهای عمرانی برخوردار است و با استفاده از دو تبصره 18 و 19 قانون بودجه ، اعتبارات این فعالیت های از سوی دولت تأمین شده است.
وی اظهار داشت: دولت از دو محل استفاده از منابع غیر دولتی و استفاده از تسهیلات بانکی و تخصیص اعتبار از خرانه دولت برای طرح های عمرانی ، رشد اقتصادی را دنبال می کند.
نوبخت افزود: سال گذشته از محل منابع غیر دولتی و عمدتا از طریق منابع بانکی ، 18 هزار میلیارد تومان به 23 هزار بنگاه کوچک اختصاص پیدا کرد و از خزانه دولت نیز 42 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافت.
وی گفت : پرداخت این حجم از پول به طرح های تولیدی و عمرانی موجب رشد 4 تا 5 درصدی اقتصادی کشور شد که صندوق بین المللی پول در نهم فروردین و بانک جهانی در هفته گذشته این رشد را تأیید کرد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در سال جاری ، میزان تسهیلات 18 هزار میلیارد تومانی سال گذشته به بنگاه های اقتصادی ، در قالب تبصره 18 به 73 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: در اجرای طرح های عمرانی ، دولت آن بخش از طرح ها را که خود قادر به اجراست ، به اتمام می رساند ، بخش دیگری از طرح ها را به بخش خصوصی واگذار می کند و دیگر طرح ها را به صورت مشارکت بخش عمومی و خصوصی انجام می دهد.
نوبخت تصریح کرد: با اجرای این طرح ها و در قالب تبصره 19 قانون بودجه که مجوز آن از مجلس شورای اسلامی اخذ شد ، در حدود 126 هزار میلیارد تومان منابع ایجاد می شود.
وی با تأکید بر تلاش دولت در رفع مشکلات اقتصادی کشور گفت: رئیس جمهور علاوه بر برگزاری دو جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در هر هفته ، با سران دو قوای دیگر نیز جلساتی را برگزار می کند تا حداقل ها و نیازهای اساسی و ضروری مردم تأمین شود.
معاون رئیس جمهوری و استاندار تهران برای بازدید از پروژه کمربندی و افتتاح سیلوی 40 هزار تنی پاکدشت به این شهرستان سفر کردند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.