حجت الاسلام سعید اوتارخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سنگ قبرهای قدیمی و واجد ارزش ضلع جنوبی و شمالی صحن اصلی امامزاده عبدالله (ع) که بر اثر بهسازی از محل اصلی خود کنده شده اند بر اساس نظر کارشناسان اداره میراث به خوبی نگهداری می شوند.
وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات عمرانی ضلع جنوبی صحن اصلی امامزاده بر اساس برنامه ریزی های موجود به اتمام رسیده است و تمامی قبور صحن اصلی با دوربین های دقیق مهندسی محافظت می شوند.
وی اضافه کرد: پس از اتمام عملیات همسطح سازی بخش جنوبی صحن، 400 سنگ قبر حجاری و نصب شده است.
اوتارخانی ادامه داد: امامزاده عبدالله (ع) با مساحت 10 هکتار است که عملیات عمرانی همسطح سازی صحن اصلی امامزاده با یک هکتار از بهمن ماه سال گذشته با اعتبار 17 میلیارد ریال آغاز شده و قرار است در مدت یک سال به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه درشب های قدر مردم استقبال خوبی از برنامه های فرهنگی این امامزاده داشتند عنوان کرد: شرکت کنندگان در مراسم های معنوی شب قدر و صاحبان قبور نیز از اجرای طرح بهسازی و همسطح سازی ضلع جنوبی صحن اصلی آستان رضایت کامل داشتند.
به گزارش ایرنا، امامزاده عبدالله (ع) از گورستان‌های معروف تهران است که تعداد زیادی از مشاهیر علمی، ادبی و سیاسی در آنجا مدفون هستند. گمان می‌رود بقعهٔ داخلی آن مربوط به دورهٔ صفوی باشد.
آرامگاه‌های خانوادگی واقع در محوطهٔ این امامزاده به سبک معماری دورهٔ قاجار، پهلوی اول و دوم ساخته شده‌اند و دفن مردگان مگر در گورهای از پیش خریداری شده در آنجا از دههٔ 50 متوقف شده‌ است.
مجموعه گورستان امامزاده عبدالله در 14 اردیبهشت ماه ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.