به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی کنگرلو روز شنبه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موسسه های قرآنی در این شهرستان دامنه فعالیت گسترده و مکان مشخصی دارند.
وی عنوان کرد: آموزش قرآن از روخوانی تا تفسیر در میان مردم به ویژه نسل جوان از سیاست های این سازمان محسوب می شود و در اجرای این مهم برنامه های خاصی در این شهرستان اجرا شده است.
وی به فعالیت های این نهاد در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: در 10 مسجد این شهرستان برنامه تفسیر سوره قصص برگزار و به 100 نفر از برگزیدگان نیز جوایز نفیسی اهدا شد.
وی افزود: همچنین نمایشگاه قرآن نیز در ماه مبارک با همکاری شهرداری باقرشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در باقر شهر برگزار شد.
کنگرلو از برگزاری 10 دوره آموزش مداحی در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: ری با برگزاری این تعداد دوره آموزشی، بالاترین میزان برگزاری کارگاه های مداحی کشور را دارد.
وی یادآور شد: کلاس های تخصصی آموزش مداحان در موضوعات آشنایی با دستگاه های موسیقی، مقتل شناسی، آموزش آداب و اخلاق مداحی برگزار شد.
وی با بیان اینکه تاکنون 600 مداح در سامانه طوبی این شهرستان ثبت نام و کارت مداحی دریافت کرده اند، افزود: این هیات های مذهبی دارای روحانی، مداح، مربی قرآن، رابط فرهنگی و هیات امنا هستند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: ساماندهی این هیات ها، توسط شورایی متشکل از 16 کمیته تخصصی انجام شده است و تمامی هیات های موقت و دایمی در این سامانه ثبت نام کرده اند.
وی ساماندهی مبلغان دینی را از اولویت ها بیان کرد و گفت: تاکنون 600 مبلغ و 60 مبلغه در سامانه جامع اعزام (سجام) شهرستان ری ثبت نام کرده اند.
کنگرلو ادامه داد: این شهرستان در حال حاضر 250 مبلغ و 60 مبلغه فعال دارد که برای انجام ماموریت به مساجد، ادارات، مدارس، هیات های مذهبی و اماکن متبرکه اعزام می شوند.
وی از اعزام 18 روحانی در سال گذشته به روستاهای ری خبر داد و گفت: روحانیون مستقر در روستاها در سال جاری به 21 نفر رسیده اند که تمام کارهای فرهنگی روستاها اعم از پرکردن اوقات فراغت، برگزاری کلاس های پیشگیری از اعتیاد و مشاوره خانواده را بر عهده دارند.
یکم تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سازمان اسلامی در سال 1360 است.
/3003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.