وحید انصاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه برای حفاظت هرچه بهتر از مراتع ارزشمند از ورود دام غیر مجاز جلوگیری می شود ، افزود: به منظور جلوگیری از ورود غیرمجاز تیم های کنترل دام با انجام عملیات گشت و مراقبت ضمن جلوگیری از ورود این دام ها به این مراتع با افراد متخلف نیز برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی، ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و همچنین در راستای فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در سطح 84 هزار هکتار از مراتع شهرستان تهران اجرایی شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران خاطرنشان کرد: پروژه مدیریت چرا و کنترل دام یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی است که همزمان با فصل چرای دام و کوچ عشایر در سطح مراتع این شهرستان اجرا شده است.
به گفته وی مراتع شهرستان تهران از نوع ییلاقی و میانبند است که سطح مراتع ییلاقی حدود 25 هزار هکتار، میانبند حدود 58 هزار هکتار و ظرفیت مجاز چرای دام در این مراتع بیش از 6 هزار واحد دامی است.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.