به گزارش خبرنگار ایرنا، در ساعت 21 و 30 دقیقه شب گذشته یک پاساژ قدیمی 2 طبقه در خیابان امیر کبیر تهران دچار آتش سوزی شد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز چهارشنبه درباره جزئیات بیشتر این حادثه و اقدامات انجام شده آتش نشانان به خبرنگار ایرنا گفت: در این حادثه ماموران 6 ایستگاه آتش نشانی به همراه 2 دستگاه نردبان هیدرولیکی، خودرو حامل دستگاه های تنفسی و چندین دستگاه تانکر آب، با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به محل حادثه اعزام شدند.
سید جلال ملکی افزود: در یک پاساژ دو طبقه که طبقه همکف آن چندین مغازه لوازم یدکی قرار داشت و طبقه بالایی آن تعدادی انبار مملو از لوازم یدکی بود، طبقه بالایی به مساحت تقریبی 500 مترمربع دچار آتش سوزی گسترده شد و دود بسیار غلیظی از زیر سقف انبارها خارج می شد.
وی ادامه داد: براثر حرارت بسیار زیاد ناشی از آتش سوزی، سقف شیروانی انبارها شعله ور شده بود و زبانه های آتش به هتلی که در مجاورت محل آتش سوزی قرار داشت، سرایت کرده و تعدادی از افراد داخل هتل در میان دود غلیظ گرفتار شده بودند.
ملکی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه، پس از قطع جریان اصلی برق و گاز و انجام ایمن سازی های لازم، به دستگاه های تنفسی مجهز شدند و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده، از چندین سمت مشغول مهار شعله های سرکش آتش شدند.
ملکی خاطرنشان کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان با استفاده از تجهیزات فردی وارد ساختمان هتل شدند و پس از جستجو، 25 نفر را به سلامت از میان دود غلیظ خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند.
به گفته وی، وجود تعداد زیادی باتری خودرو، لوازم یدکی و مقدار زیادی روغن ترمز در محل حادثه کار را برای نیروهای آتش نشانی سخت کرده بود اما آتش نشانان در یک عملیات نفسگیر، آتش سوزی را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملا خاموش کردند.

** مصدومیت 5 شهروند و 3 آتش نشان
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران نیز روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حادثه آتش سوزی منجر به مصدومیت 5 شهروند و 3 آتش نشان شد.
محمد کرم درآبادی افزود: در حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری در خیابان امیر کبیر روبروی پاساژ کاشانی 3 آتش نشان به همراه 5 شهروند عادی بدلیل دود گرفتگی روانه بیمارستان شدند.
وی بیان کرد: 3 نفر دیگر نیز در محل حادثه بصورت سرپایی درمان شدند.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: این حادثه در ساعت 21 و 30 دقیقه شب گذشته به سامانه 115 اعلام که بلافاصله 6 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 خودروی فرماندهی به محل اعزام شدند.
وی یادآور شد: تکنسین های اورژانس تهران تا پایان عملیات اطفا حریق که تا ساعات بامداد امروز به طول انجامید در محل حضور داشتند.
شهروندان خیابان امیر کبیر شب گذشته شاهد وقوع آتش سوزی نسبتا گسترده ای بودند که با حضور و تلاش های به موقع آتش نشانان این آتش سوزی به ساختمان های مسکونی اطراف و به هتلی که در مجاورت محل حادثه بوده سرایت پیدا نکرد و با تلاش چندین ساعته آتش نشانان این حادثه مهار شد.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.