به گزارش ایرنا همایش بانوان کارآفرین با هدف حمایت از کالای ایرانی و معرفی سامانه الکترونیکی حامی بانو در راستای تقویت این قشر در بخش تولید و فروش محصولات با حضورکارآفرین های شهرستان های دماوند، پردیس و فیروزکوه با حضورثریا شارقی روز چهارشنبه به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد.
وی ادامه داد: راه نجات ما در توسعه اقتصادی، تقویت بخش صادرات است و اگر این مهم را تقویت کنیم بسیاری از مشکلات بانوان در حوزه کارآفرینی مرتفع می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران با بیان اینکه کارآفرینان مطالبه گری خود را افزایش دهند، بیان کرد: هم اکنون دولت تسهیلات خوبی در حوزه اشتغال شهری و روستایی و وام های بیمه روستایی درنظر گرفته است که می توان با کمترین هزینه تسهیلات خوبی را دریافت کرد و از بیمه اشتغال بهره مند شد.
شارقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فروش محصولات کارآفرینان، گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در این بخش راه اندازی سامانه الکترونیکی حامی بانو است که برای نخستین بار و بصورت کاملا رایگان تولیدات بانوان کارآفرین کشور را در خود جای داده و بفروش می رساند.
وی تصریح کرد: امروزه با توجه به توسعه جوامع راه موفق فروش محصولات، استفاده از فضای مجازی است؛ کارآفرینان می توانند با تولید کالای خود در منازل و فروش آن از طریق فضای مجازی حتی در بخش صادرات نیز موفق باشند.
همچنین مشاورمدیر عامل درامور بانوان و معاون مدیریت توانمندسازی، صندوق کارآفرینی امید، فراهم سازی تسهیلات لازم به کارآفرینان در روستاها را از برنامه های موفق صندوق برشمرد و باور زنان در جهت کمک به معیشت خانواده های روستایی و ضمانت آسان را از مزیت های این تسهیلات عنوان کرد.
ناهید کشاورز ادامه داد: ارائه تسهیلات به فعالیت های کوچک و بزرگ و پرداخت وام ارزان قیمت که در راستای سیاست های دولت است و از اولویت کار این صندوق بوده تا مشکلات معیشتی آنان مرتفع و توانمندی های زنان روستا تقویت شود.
معاون مدیریت توانمندسازی، صندوق کارآفرینی امید عمده مشکلات زنان کارآفرین را نداشتن ضامن، عدم حمایت کارفرما و .. دانست که در این راستا صندوق شرایط مطلوبی را برای متقاضیان فراهم نموده است.
کشاورز به ایجاد کارگاه های آموزشی با هدف ارائه راهکارهایی در جهت بازاریابی و بسته بندی مناسب محصولات تولیدی صندوق های خرد محلی و برطرف کردن مشکلات دیگر اعضای صندوق ها و همچنین آشنایی کارآفرینان در بخش استفاده از فضای مجازی برشمرد .
وی ادامه داد: در بخش قانون توسعه و حمایت از اشتغال برای روستائیان، از سال گذشته دولت اعتبار خوبی در این خصوص تخصیص داده است و هیچ گونه محدودیتی برای سرپرست خانوارها و کسانی که نیازمند دریافت تسهیلات هستند، ندارد.
وی گفت: فعلا درحوزه شهری تسهیلات پرداخت نمی شود و تنها در حوزه روستایی پرداخت تسهیلات داریم که کارآفرینان شهری می توانند با استفاده از فرصت های روستا از این خدمات بهره مند شوند.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.