مجید صفری روز جمعه پیش از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان دماوند در مسجد جامع شهر ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم با توجه به پیشرفت جوامع بشری و تغییر ساختار فرهنگی و اجتماعی، مواد مخدر و تغییر اشکال و ساختار آن در بین جوانان و خانواده ها است.
وی ادامه داد: افغانستان و پاکستان مناطق آلوده به کشت و توزیع مواد مخدر هستند که قرار گرفتن ایران در همسایگی این کشورها و موقعیت جغرافیایی شهرستان دماوند به جهت وجود مسیرهای ارتباطی هراز و فیروزکوه، وضعیت را بحرانی می کند که لازمه آن تلاش و مراقبت بیشتر در حوزه امنیتی و انتظامی است.
این مقام مسئول با اشاره به اشکال مختلف مواد مخدر در سطح کشور و گریبانگیر شدن جوانان، گفت: یکی از ابزارهای مهم دشمنان برای فرو پاشی خانواده های ایرانی و تخریب جایگاه فرهنگی، مواد مخدر است و اخیرا در بخش آسیب های اجتماعی یکی تاکیدات مقام معظم رهبری این بوده که مواد مخدر را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم و باید با برنامه پیش رویم.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: این شورا توانسته در سال گذشته و در سه ماه اول سال، مناطق آسیب پذیر را شناسایی کند که امید است با تلاش مسئولان امر در شهرستان دماوند شاهد توزیع، تولید و گسترش این ماده خانمان سوز نباشیم.
صفری به دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این شورا اشاره کرد و گفت: تشکیل انجمن معتادان گمنام، پیشگیری و کنترل، تولید نشریات تخصصی، کشف و کنترل و برخورد قاطع با متخلفان، شناسایی نقاط آلوده، برپایی گشت های ویژه، استفاده از ظرفیت تبلیغی روحانیون و ... از جمله مواردی است که توسط این شورا در حال انجام و پیگیری است.
وی گفت: این یک مبارزه ملی است و همه دستگاه ها و نهاد ها به ویژه مردم و انجمن های مردم نهاد باید همکاری لازم را داشته باشند تا در استان تهران تنها شهرستانی باشیم که کمترین آمار معتادان را داشته باشد که با توجه به ظرفیت دماوند دور از انتظار نیست.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.