حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر برگزار شد، به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در سال 1344 ه.ق توسط وهابیون عربستان و دیگر حوادث تاریخی آن دوران اشاره کرد.
وی اظهار داشت: وهابیت و فرقه های امثال آن توسط استعمارگران برای ایجاد اختلاف و فتنه در بین مسلمانان تشکیل شد و هدف آنان از تخریب قبور ائمه بقیع، از بین بردن پشتوانه های تاریخ اسلام و اسناد و آثار خارجی و عینی آن بود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استعمارگران وقتی آل سعود را در عربستان به قدرت رساندند سیاست تفرقه افکنانه خود را پیاده کردند که ایجاد جریان افراطی تروریستی تکفیری داعش و النصره و امثال آن ریشه در همان عقاید خرافی و باطل وهابیت را دارد که بلای جان مسلمانان جهان شده است.
نماینده ولی فقیه در شهرستان دماوند با بیان اینکه امروز این گروه های خشن و بی رحم تکفیری در عراق و سوریه جان بسیاری از مسلمانان را گرفته و به نوامیس آنان هتک حرمت می کنند، گفت: در دوران انقلاب منافقین زنان و کودکان، چمران ها و بهشتی ها را به خاک و خون کشیدند اما آمریکا و کشورهای حامی حقوق بشر بجای محکوم کردن، از آنان حمایت کردند.
خطیب جمعه دماوند ادامه داد: امروز اگر در ایران قاچاقچیان مواد مخدر و قاتلان بی رحمی مثل دراویش فتنه گر خیابان پاسداران را اعدام کنیم مخالف حقوق بشر می شویم اما آنان اگر جنگ هشت ساله را علیه ما راه می اندازند و چندین هزار نفر را به شهادت می رسانند باز هم آنان مدافع حقوق بشر معرفی می شوند.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با بیان اینکه قوه قضاییه پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن عدالت است، بیان کرد: یکی از بزرگترین جنایات منافقین ترور آیت الله دکتر بهشتی بود زیرا ایشان قانون اساسی و قوه قضاییه را پایه گذاری کرد و مظلوم زیست و مظلوم از دنیا رفت.
وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه در مرحله اول باید با فساد در خود این قوه مبارزه کند چون با دستمال کثیف نمی توان آینه را پاک کرد، گفت: اگر قاضی فاسد باشد باید علنی شود تا آینه عبرت دیگران گردد اما در مقابل باید از قضات خدوم و پرتلاش و عادل نیز تشکر کنیم.
خطیب جمعه دماوند بیان کرد: مردم توقع دارند روند رسیدگی به پرونده ها در دادگستری ها سریع تر و دقیق و مطابق با شرع مقدس اسلام باشد و با مفسدان دانه درشت که برخی از آنان هم جزو اطرافیان برخی از متولیان سیاسی هستند زودتر محاکمه و مجازات شوند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.