رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه گفت: 58 هزار مترمربع اراضی ملی این شهرستان از ابتدای امسال رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید جویباری با اعلام این مطلب افزود: 55 هزار متر مربع از این اراضی شامل 9 مورد تخلف در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد و حدود سه هزار مترمربع دیگر این اراضی در اجرای حکم قطعیت یافته از سوی مراجع قضایی بازپس‌گیری شده است. 

وی عرصه‌های منابع طبیعی را سرمایه ملی و متعلق به همه نسل‌ها دانست و اظهار داشت: حفاظت از عرصه‌های ملی یکی از وظایف و تکالیف اصلی ما در مجموعه منابع طبیعی به شمار می‌آید که در این خصوص همکاری و همیاری دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط را می‌‌طلبد. 

این مقام مسئول با توجه به آغاز فصل گرما و سفرهای تابستانی توصیه‌هایی را ابراز داشت و در همین ارتباط از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد به دلیل در پیش بودن فصل تابستان و افزایش دمای هوا و تراکم گیاهی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی ضرورت ایجاب می‌کند به هنگام مراجعه به این عرصه‌ها ضمن رعایت نکات ایمنی حتی الامکان از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اعلام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.