به گزارش ایرنا ، حسین عباسی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی مقاوم سازی مناطق روستایی قرچک که در بخشداری مرکز این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: براساس قانون، سالانه باید 10 درصد از منازل روستایی مقاوم سازی شود تا در یک بازه 10 ساله کار مقاوم سازی بناها در مناطق روستایی تمام شود.
وی گفت : پس از زلزله کرمانشاه و حضور استاندار تهران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مشترک با جلسه شورای اداری قرچک ، مقاوم سازی بافت روستایی شهرستان در دستور کار مسئولان قرار گرفت که اقدامات موثری در این رابطه صورت گرفته است.
وی افزود : با پیگری های صورت گرفت ، طرح‌های هادی بازنگری های این طرح ها به تصویب رسید که این امر بستر را برای مقاوم سازی مناطق روستایی هموار می کند.
عباسی بیان کرد: با همکاری مسئولان فرهگی ، کار شناسایی بافت های فرسوده روستاهای شهرستان قرچک در دستور کار قرار گرفت که با اتمام این طرح مهم ، 8 هزار و 525 واحد که نیاز به مقاوم سازی و نوسازی دارند شناسایی شد.
وی عدم برخورداری برخی از واحدهای مسکونی روستایی از اسناد مالکیت و مساحت اندک این واحدها به عنوان عمده ترین مانع برای نوسازی بافت فرسوده مناطق روستایی قرچک یاد کرد.
بخشدار مرکزی قرچک تصریح کرد: عدم برخورداری واحدهای مسکونی روستایی از اسناد مالکیت باعث می شود که مالکان این واحدها که از توان مالی کمی نیز برخوردارند نتوانند نسبت به نوسازی منزل خود اقدام کنند ، مشکلی که رفع آن مساعدت استاندار تهران را طلب می کند.
وی گفت : لزوم نوسازی بافت های فرسوده با برگزاری جلسات توجیهی در مناطق روستایی ، نصب بنر ، توزیع برشور و تراکت به روستائیان اطلاع رسانی شده و امید می رود تا با رفع موانع ، به زودی شاهد آغاز اجرای این طرح در مناطق روستایی قرچک باشیم.
شهرستان قرچک با یک بخش مرکزی ، از 9 روستا برخوردار است.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.