به گزارش ایرنا حجت نظری روز یکشنبه در هفتادمین جلسه شورای شهر تهران با بیان ضرورت ساخت مسجدی برای اهل تسنن افزود: یکی از درخواست‌های به حق جامعه اهل سنت در شهر تهران داشتن مسجد یا حتی نمازخانه‌ای برای ادای فرایض دینی است.
وی گفت: در سال‌های گذشته این بخش از شهروندان، که دارای جمعیتی کمتر از 1 میلیون نفر در شهر تهران هستند، مورد کم توجهی مسئولان قرار گرفته‌ و امروز حتی مسجدی برای اقامه نماز عید فطر برای این عزیزان وجود ندارد.
نظری تاکید کرد: دیگر اقلیت‌های دینی در تهران دارای حداقل یک عبادتگاه برای اجرای فرایض دینی و الهی خود هستند و مجبور نیستند برای اجرای مناسک دینی خود ساعت‌ها در خیابان در صف بایستند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: طبق اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصول 12 و 13 که ادیان الهی و مذاهب مختلف را به رسمیت شناخته است و همچنین با توجه به شعار وحدت بین جامعه مسلمین، خواستار پیگیری و بررسی سریع جهت ایجاد عبادتگاه برای هموطنان اهل سنت هستم.
به موضوع تبلیغ موضوعی فوتبال در میدان ولیعصر که تنها تیم ملی فوتبال مردان در آن بودند و توسط شهرداری مورد اصلاح قرار گرفت گفت: از این گونه بنرها در نقاط مختلف شهر نصب شده است که ضرورت دارد برای دور ماندن از نگاه جنسیتی این موضوع مورد پیگیری و اصلاح توسط شهرداری قرار گیرد.
وی همچین درگذشت سید احمد سیدنا، روزنامه نگار با سابقه و استاد محمد امین قانعی راد استاد جامعه شناس را تسلیت گفت.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.