به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور شامگاه دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ری اظهار کرد: شهربازی از نیازهای مردم در اوقات فراغت است و با وجود مغضلات اجتماعی در این منطقه، احداث یک شهربازی مجهز و استاندارد ضروری است.
وی ادامه داد: هم اکنون سرانه فضای سبز شهرری در حدود 19 متر مربع است که سعی می کنیم با همکاری شهرداری منطقه 20 این سرانه را بیش از حد میانگین افزایش دهیم.
وی دکل های فشار قوی در شهرری را معضلی برای مردم حاشیه بیان کرد و گفت: مردم زیادی در زیر این دکل ها سکونت دارند که سلامتی آنها در خطر است و جانمایی درست این کابل های فشار قوی نیاز به کمک مجلس دارد.
وی در خصوص تشکیل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی در شهرستان ری نیز گفت: پیگیری های خوبی در این زمینه انجام گرفته است تا ستاد فرماندهی در این شهرستان تشکیل شود.
جمالی پور با بیان اینکه امنیت مردم را نباید به شوخی گرفت، یادآور شد: ماده 13 تقسیمات کشوری مشخص کرده است که تمامی دستگاه ها باید ساختار لازم خود را در شهرستان ایجاد کنند.
وی افزود: نیروی انتظامی با 2 مامور مبارزه با قاچاق کالا و ارز نمی تواند انبارهای جنوب تهران را کنترل کند و مبارزه با قاچاق نیاز به ساختارهای اساسی دارد که با وجود ستاد فرماندهی نیروی انتظامی محقق می شود.
وی در خصوص استقلال سیاسی شهرستان ری نیز اظهار کرد: قانون در این مورد تکلیف را مشخص کرده و زمان آن فرا رسیده تا این شهرستان نمایندگان مجزا در مجلس شورای اسلامی و شهرداری مستقلی داشته باشد.
فرماندار شهرستان ری عنوان کرد: سال گدذشته 400 میلیارد ریال عوارض این شهرستان از درآمد پالایشگاه نفت تهران به شهرداری تهران اختصاص داده شد، این در حالی است که اگر این شهرستان دارای شهرداری مستقل باشد، می تواند از این درآمدها بهره وری بهتری انجام دهد.
وی ادامه داد: شهرداری ری باید اعتبارات ویژه و حساب مشخص و جداگانه داشته باشد چرا که شهرداری منطقه 20 (شهرری) در این مدت، حتی اختیارات لازم برای تخصیص زمین شهرک اداری در این شهرستان را نداشته است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان ری در سال گذشته بیشترین درآمد مالیاتی را در استان داشته است، گفت: درآمدها باید در این شهرستان هزینه شود.
جمالی پور افزود: شاخص آلودگی هوا در این شهر 200 است در صورتی که شاخص آلودگی شهر تهران در حدود 170 است و رسیدگی به این معضل نیاز به چاره جویی اساسی دارد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ری شامگاه دوشنبه با حضور مصطفی کواکبیان، سید فرید موسوی، حجت الاسلام مهدی شیخ از نمایندگان مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ری و جمعی از شورایاری های این شهرستان در سالن خدمت فرمانداری ری برگزار شد.
6003/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.