به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در شصت و نهمین جلسه این شورا افزود: سال 1388 و در اوج بحران داخلی و اختلافات سیاسی، رهبر معظم انقلاب درخطبه نماز عید فطر کلیدواژه ماندگار جذب حداکثری و دفع حداقلی را مطرح و برحفظ حقوق شهروندان جامعه در برابر سخت ترین اتهامات تاکید کردند.
وی بیان کرد: نماز عید فطر موعدی است که تمام کدورت ها، اختلافات و کینه ها، باید جای خود را به برادری، محبت و مودت دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تشکر از مجلس برا ی افزون یک روز تعطیل بر تعطیلات مناسبت عید فطر که به نشاط شهروندان می انجامد گفت: اگرچه تعطیلات رسمی در ایران 27 روز در سال غیر از آخر هفته ها است ( 6 روز تعطیلات ملی، چهار روز تعطیلات انقلابی و 17 روز تعطیلات مذهبی) اما به دلیل چینش و کارکرد نامناسب این تعطیلات، معادل آن نیز به عنوان بین التعطیلی با الحاقی، در فعالیت دستگاههای اجرایی اختلال به وجود می آورد و عملا دو ماه را از دست می دهیم.
وی با اشاره به تاثیر تعطیلات بر بهره وری مدیریت شهری بیان کرد: اگر هزینه جاری شهرداری تهران را ماهانه هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم دست کم هزار میلیارد تومان در سال به دلیل استفاده نادرست و ساماندهی نشدن تعطیلات اتلاف می شود.
هاشمی اضافه کرد: از 27 روز تعطیل، غیر از پنج روز تعطیل نوروز، بیش از نیمی از تعطیلات به مناسبت عزاداری است که در اکثر آنها، بسیاری از شهروندان تهرانی با تعطیل کردن روز قبل یا بعد، به سفرهای تفریحی می روند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر اکثر این روزهای عزاداری تعطیل نباشد می توان با برگزاری مراسم عزاداری رسمی در ادارات، مدارس و دانشگاهها و بازار، تکریم بهتری از اهل بیت داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح ساماندهی تعطیلات از چند سال پیش در مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی قراردارد اما به نتیجه نرسیده است.
وی ادامه داد: در این طرح حذف تعطیلی 12 فروردین و 15 خرداد از تعطیلات انقلابی، 29 اسفند از تعطیلات ملی و مختص کردن تعطیلی شهادت برخی ائمه به قم و مشهد قید شده است.
هاشمی با اشاره به تجربه سایر کشورهای اسلامی در تمرکز تعطیلات مذهبی بر روزهای شادمانی دینی افزود: تمرکز تعطیلات بر روزهای شادمانی دینی می تواند در تزریق نشاط به جامعه موثر باشد.
وی اظهارامیدواری کرد که با به نتیجه رسیدن طرح ساماندهی تعطیلات، افزایش بهره وری در مجموعه کشور بویژه مدیریت شهری محقق شود.
در نشست امروز شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری به ارایه لایحه کاهش تخلفات ساختمانی و افزایش مقررات ساختمانی بررسی و به تصویب رسید؛ همچنین پرونده شش باغ پایتخت بررسی و رای به باغ بودن آنها داده شد.
تهرام/7244/1735/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.