به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد علی افشانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند احداث خط هفت مترو در جمع خبرنگاران افزود: علاوه برآن دنبال حل مشکل انتشار یک هزار و 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر در همین بخش مترو هستیم.
وی با اشاره به افتتاح بخشی از خط هفت مترو در دوره مدیریت شهری محمدباقر قالیباف اظهارداشت: میزان اعتبار هزینه شده در بخشی که افتتاح شد یک هزار و 700 میلیارد تومان بود در صورتی که علاوه بر این مبلغ برای اتمام کل خط با تجهیزات و ایمنی کامل دو هزار ذو 700 میلیارد تومان دیگر اعتبار مورد نیاز است.
افشانی با بیان اینکه خط هفت در نیمه نخست سال 98 به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید خاطر نشان کرد: بسیاری از ایستگاهها در وضعیت نیمه کاره مانده و تجهیزات مورد نیاز آن نصب نشده است.
کل خط هفت مترو تهران 27 کیلومتر است که 22 کیلومتر آن با هفت ایستگاه سال گذشته افتتاح شد و بعد از آغاز به کار مدیریت جدید شهرداری از سال گذشته، یک کمیسیون برای بررسی ایمنی آن تشکیل و فعالیت این خط به علت نداشتن ایمنی تعطیل شد.
قالیباف که از سال 84 شهردار تهران شده بود پس از 12 سال، ابتدای شهریورماه سال گذشته سکان خیابان مدیریت شهر در خیابان بهشت را به محمدعلی نجفی واگذار کرد که وی نیز پس از هفت ماه استعفا کرد.
افشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قول تامین دو هزار واگن مترو از سوی دولت گفت: از این تعداد یک هزار و 50 واگن به مترو تهران اختصاص دارد که مناقصه 630 واگن برگزار و برنده آن مشخص شده است.
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه این موضوع را از زمان حضور در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پیگیری می کردم افزود: این قرارداد نهایی شده و برای طرف چینی که با شرکت واگن سازی تهران شراکت دارد ارسال شده است.
وی یادآورشد: ساخت این تعداد واگن حدود دو سال به طول می انجامد.
مترو تهران 9 خط مصوب دارد که خطوط یک، دو، سه، چهار، پنج (کرج) فعال هستند.
شهردار تهران در ادامه از خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت به نمازگزاران در روز عید سعید فطر خبر داد و اظهارداشت: حمل و نقل عمومی پایتخت از ساعت پنج صبح روز عید فطر آماده خدمات رسانی و انتقال نمازگزاران به مصلای امام خمین (ره ) است.
تهرام/9353/1735 / 1539/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.