علی اکبر پوراحمد نژاد روز سه شنبه در پایان نشست کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستور این نشست گفت: در نشست های این کمیسیون تاکیدات ویژه ایی از سوی مدیران در خصوص کشف کالا صورت گرفته است.
وی با اشاره به دستور این نشست گفت: گزارش اقدامات پلیس سه گانه فاتب، ویژه غرب و ویژه شرق درجهت برقراری امنیت و راهبردهای آنها برای کل سال اخذ شد.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی درماههای اخیر برای برخورد با قاچاق کالا و ارز و باندهای مرتبط با آن جدیت خوبی داشته است که این امر موجب به رشد 115 درصدی کشفیات در این 2 ماه نسبت به 2 ماه گذشته شده است.
وی با اشاره به تمهیدات در نظرگرفته برای کنترل بازار با توجه به تحولات اخیر برجام گفت: تلاش شده است که این امر منجر به افزایش قاچاق کالا نشود و مقررشد اعضای جلسه نظرات خود را در این زمینه برای اتخاذ تصمیمات راهبردی ارائه دهد.
وی ادامه داد: کشور در موضوع قاچاق به قبل از برجام برنمی گردد و تلاش داریم همه چالش ها را در این زمینه بررسی کرده و با استفاده از تجارب گذشته بازار را کنترل کنیم.
وی در ادامه با اشاره به گزارش مدیرسازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران گفت: این نهاد مسئول کنترل بسترفضای عرضه کالا است و اقدامات آن منجر به کاهش 39 درصدی عرضه کالای خارجی و تقویت مصرف کالای ایرانی شده است.
وی در ادامه گفت: در این نشست همچنین دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با اقدامات خود برای برخورد با قاچاق دارو و همچنین مدیران تعزیرات حکومتی در رابطه با رشد سرعت بررسی پرونده های تخلف گزارشی ارائه کردند.
تهرام/1109/6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.