عبدالرضا علیمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار داشت: از اسفند ماه سال 96 تاکنون 50 مجوز مشاغل خانگی به طور مستقل صادرشده است و 40 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.
وی اضافه کرد: مجوز دریافت سه میلیارد و 750 میلیون ریال برای مشاغل خانگی به طور مستقل و علاوه بر آن یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای مشاغل خانگی به صورت پشتیبان برای معرفی به بانک صادر شده است.
علیمحمدی گفت : در حوزه اشتغال فراگیر 135 متقاضی در سطح شهرستان ثبت نام کردند تاکنون 50 پرونده در دستگاه اجرایی بررسی و در کمیته فنی شهرستان تایید شده است که 30 پرونده معرفی شده در مراحل تکمیل مدارک بانک برای دریافت وام هستند.
وی بیان کرد: در سامانه کارورزی 239 نفر در 52 واحد تولیدی ثبت نام کردند مراحل آماده سازی و جذب نیرو در حال اجرا است
رئیس اداره تعاون و کار و رفا اجتماعی شهرستان پردیس ادامه داد : چند طرح دانش بنیان و جدید از واحدهای فناور مستقردرپارک فناوری پردیس با استفاده از امتیاز سکونت در شهر پردیس مجوز وام دریافت کردند.
وی با اشاره به برگزاری کارگروه‌های اشتغال خاطر نشان کرد: تاکنون 12 کارگروه اشتغال با 80 مصوبه داشته است که بیشتر مصوبات اجرایی شدند و اگر مواردی اجرایی نشده به دلیل شرایط خاص منطقه بوده که امکان اجرا وجود نداشته است.
علیمحمدی گفت : در حوزه اشتغال فراگیر، بسته‎های اشتغا‌ل‎زایی بر اساس تسهیلات درخواستی متقاضیان بهره‎مندی از این وام‎ها در نظرگرفته شده است، متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کارآ مراجعه کنند.
وی در ادامه افزود: برای کاهش نرخ مهاجرت روستائیان وام‎های کم بهره در نظر گرفته شده است، مبحث وام روستایی وعشایری برای توسعه اشتغال پایدار است و برای توسعه ملی در مناطق روستایی وعشایری تسهیلات کم بهره خوبی با وثیقه های مناسبی درنظر گرفته شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکل مناطق چهارگانه شهرستان پردیس گفت: اداره منابع طبیعی و محیط زیست به هیچ طرحی درحوزه سد لتیان و ماملو و بخش آبریز در این مناطق مجوز نمی‌دهند .
علیمحمدی خاطر نشان کرد: با وجود محدودیت‎های فراوان در این منطقه، رتبه اول کسب مجوز معرفی به بانک را در سامانه کارآ داشتیم، متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی با مراجعه به دستگاه‎های اجرایی، بخشداران‎ و دهیاران و همکاران ما در اداره تعاون و دریافت راهنمایی می توانند طرح‏های خود را ارائه وبا کمک آنها در سامانه ثبت کنند و از تسهیلات اشتغالزایی درنظر گرفته شده استفاده کنند.
تهرام/9441 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.