علیرضا احمد وند عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علت قطع برق سقوط درختان، تابلوهای تبلیغاتی و بنرها بر روی شبکه‌های توزیع برق بود.
وی افزود: اعزام به موقع نیروهای امدادی به مناطق خاموش و اقدامات پیشگیرانه میزان خسارت به شبکه برق را به حداقل رساند و با اعزام نیروهای امدادی در زمانی کمتر از یک‌ ساعت تمام خطوط برقدار شدند.
مدیر اداره برق شهرستان پردیس تصریح کرد: قطع برق بعضی نقاط شهرستان درهفته اخیر به دلیل شرایط بد آب و هوایی بود و ما خاموشی با برنامه نداشتیم، خاموشی با برنامه در هنگام ورود تجهیزات اصلاحی به روش خط گرم انجام می شود و قطع برق در خطوط سرد به ندرت اتفاق می افتد.
احمد وند گفت: قطع و وصل مدار به روش خط گرم است، به استثنای زمان ورود تاسیسات جدید به ناچار برق بخشی از شبکه و خط سرد قطع می‌شود، برای وارد کردن فازهای جدید 5- 8 و 11 به مدار اصلی برق تقسیم بندی محدوده های شهر پردیس را برای قطع برق در دستور کار داریم.
وی درخصوص قطع برق در تابستان تصریح کرد: کاهش حجم منابع آبی در شش ماهه اول سال آبی و نرسیدن به ظرفیت مطلوب تامین برق ازطریق نیروگاه های آبی را با مشکل مواجه کرده و باید در مصرف منابع آبی صرفه جویی کنیم.
مدیر اداره برق شهرستان پردیس گفت: امروز مهم‌ترین مسئله مدیریت مصرف برق و صرفه جویی در زمان اوج مصرف است، خاموشی با برنامه به میزان صرفه جویی مردم بستگی دارد.
احمد وند در ادامه افزود: ساعات اوج مصرف برق در فصول گرم سال 12 تا 14و ساعات 19 تا 23 است، بهتر است لوازم خانگی پر مصرف در این ساعات وارد مدار نشوند و مردم با جابجایی مصرف برق در زمان کم باری مدیریت مصرف انرژی داشته باشند.
تهرام/ 9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.