به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ولی الله شجاع پوریان، عید فطر را یکی از 2 عید بزرگ در سنت اسلامی دانست که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده و اظهار داشت: عید سعید فطر یکی از باشکوه ترین اعیاد مسلمانان است و شهرداری تهران برنامه ریزی های گسترده ای را در راستای هرچه باشکوه برگزار کردن این مراسم صورت داده است.
وی افزود: شهرداری تهران همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر مجموعه اقداماتی را در راستای آماده سازی فضای شهر برای حضور هرچه گسترده تر نمازگزاران در مصلی تهران انجام خواهد داد.
شجاع پوریان با اشاره به دستورالعمل ماه مبارک رمضان با عنوان «ضیافت خوبان» گفت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، فرصت را مغتنم شمرده و ویژه برنامه های فرهنگی را برای استفاده نمازگزاران مصلای تهران و عموم شهروندان پیش بینی کرده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری 22 جشن مغفرت در اماکن منتخب سطح مناطق پایتخت خبر داد و افزود: به شکرانه یک ماه روزه داری و نشستن بر خوان کرم پروردگار، مجموعه جشن هایی در قالب جشن مغفرت در بوستان هایی که میزبان برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان بودند، برگزار می شود.
وی تسهیل برای انتقال نمازگزاران به مصلی همزمان با 25 خرداد در اماکن منتخب سطح هر یک از مناطق از دیگر اقدامات مدنظر عنوان کرد.
شجاع پوریان از راه اندازی پنج ایستگاه فرهنگی در مصلی تهران خبر داد و گفت: این ایستگاه ها همزمان با روز عید فطر به همت مناطق 2، سه، چهار، 6، هفت و هشت در درب شماره 18 (ضلع شمالی)، درب شماره سه (ضلع جنوبی)، درب شماره یک (ضلع جنوبی)، درب شماره 15 (ضلع شرقی)، درب شماره 16 (ضلع شرقی) مصلی تهران به همراه پذیرایی و اهدای بسته فرهنگی به نمازگزاران عید مغفرت برپا می شود.
به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ویژه برنامه های عید سعید فطر با رویکرد ارائه خدمات فرهنگی به نمازگزاران در نماز باشکوه و دشمن شکن عید سعید فطر، یکپارچه سازی اقدامات متنوع فرهنگی ویژه در این عید و پرهیز از هر گونه اسراف و اقدامات موازی در راستای اقتصاد مقاومتی و با اهدافی همچون تقویت و تحکیم وحدت و انسجام آحاد شهروندان تهرانی، ترویج نشاط معنوی در بین نمازگزاران و ترویج فرهنگ غنی اسلامی برخاسته از آیین های دینی و مذهبی اجرا می شود.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.