رضا عرب محمدحسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در سال زراعی جاری بیش از 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پیشوا زیر کشت گندم رفته که به طور میانگین از هر هکتار این مزارع ، 5 هزار و 200 کیلوگرم محصول برداشت می شود.
وی گفت: توفان و تندبادهای شدید که با زمان برداشت محصول همراه گردید ، باعث ریزش 30 تا 40 درصد گندم شد که این امر سبب کاهش میزان برداشت محصول می شود.
وی بیان کرد: همچنین یک هزار و 200 هکتار از اراضی پیشوا زیر کشت جو رفت که از هر هکتار این مزارع ، 4 هزار و 800 کیلوگرم محصول برداشت می شود.
عرب افزود : برداشت به موقع محصول جو باعث شد که خسارت چندانی از محل وزش توفان به محصول شهرستان وارد نشود.
وی با اشاره به آغاز زمان برداشت محصول کلزا در شهرستان پیشوا گفت: در سال زراعی جاری بیش از 60 هکتار از اراضی پیشوا زیر کشت کلزا رفته که توفان شدید هفته های اخیر ، به بیش از 50 درصد این محصول خسارت وارد کرده و باعث ریزش آن شده است.
وی با اشاره به این که بیش از یک هزار و 200 هکتار گلخانه در پیشوا مستقر است از خسارت توفان به بخشی از این گلخانه ها خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی پیشوا افزود: محصول نیمی از کشاورزان پیشوا ، تحت پوشش بیمه قرار دارد که 50 درصد از خسارات وارد شده به این کشاورزان از سوی بیمه جبران می شود.
پیشوا بیش از 12 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.