به گزارش ایرنا ، محمودرضا سعیدپور روز دوشنبه به مناسبت هفته محیط زیست در جمع خبرنگاران گفت : یکی از مشکلات زیست محیطی شهرستان پاکدشت ، وجود صدها واحد آبکاری فلزات و ریخته گری در منطقه خاتون آباد پاکدشت است که با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه قضایی ، تا پایان سال 97 کلیه این واحدها از محدوده شهر پاکدشت منتقل می شوند.
وی با اشاره به اقدامات اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت طی یکسال گذشته گفت : شهرستان پاکدشت با دارا بودن بیش از 3 هزار واحد و سه شهرک صنعتی ، یکی از مهترین مناطق صنعتی استان تهران است که رسیدگی زیست محیطی به آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی گفت : طی سال گذشته یک هزار و 678مورد پایش زیست محیطی از کارگاهها و کارخانه های پاکدشت صورت گرفت که 758 مورد به صدر اخطاریه زیست محیطی منجر شد.
وی اظهار کرد: در بررسی واحدهای صنعتی ، 332 مورد اقدام حقوقی به منظور رفع مشکلات زیست محیطی صورت گرفت.
سعید پور گفت : کلیه واحدهای صنعتی موظفند که در هر فصل و به صورت دوره ای ، اسناد محیط زیستی آزمایشگاهی خود را در خصوص جلوگیری از آلودگی محیط زیست به این اداره ارائه کنند.
وی افزود :به منظور پایش لحظه ای وضعیت آلایندگی صنایع به ویژه معادن شن و ماسه و آسفالت ، 28 واحد پایش در شهرستان پاکدشت نصب شده که این واحدها به صورت برخط ، اطلاعات واحدها را ارائه می کنند که از این نظر پاکدشت رتبه نخست استان تهران را در اختیار دارد.
وی گفت : به منظور جلوگیری از آلودگی هوا ، 14 مورد دستگاه های فیلتراسیون در صنایع شهرستان پاکدشت نصب شده است.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست پاکدشت با تأکید بر برخورد قانونی با آلوده کننده محیط زیست از جمع آوری 86 کارگاه غیر مجاز و پلمپ 29 واحد متخلف طی یکسال گذشته خبر داد.
سعیدپور گفت: با همکاری شهرداری های تابعه پاکدشت ، 50 واحد پسماند آلاینده غیر مجاز در منطقه حصار امیر ، ده امام و خاتون آباد جمع آوری شد.
پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.