محمد حسین تاجیک روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری بیش از 8 هزار هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت محصول گندم رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته به دلیل کاشت محصول کلزا کاهش یافته است.
وی گفت : بیش از یک هزار هکتار از اراضی شهرستان ورامین امسال زیر کشت کلزا رفته است.
تاجیک بیان کرد: سال گذشته از هر هکتار زمین زیر کشت گندم ورامین به طور میانگین 5 هزار و 400 کیلوگرم محصول برداشت شد که پیش بینی می شود که همین میزان گندم از مزارع ورامین در سال زراعی جاری برداشت شود.
وی گفت: برای برداشت گندم 150 دستگاه کمباین در شهرستان ورامین حضور دارند که از این تعداد 30 دستگاه بومی و 120 از سایر استان ها به ورامین وارد شده اند.
تاجیک افزود: چهار مرکز خرید دولتی در شهرستان ورامین ، پیشوا و پاکدشت آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد .
وی با اشاره به آغاز زمان برداشت محصول کلزا در شهرستان ورامین گفت : یک هزار و 50 هکتار از اراضی ورامین در سال زراعی جاری زیر کشت کلزا رفته که از این میزان ، 200 هکتار از مزارع کلزار بر اثر گرمای هوا از بین رفت.
مدیرجهاد کشاورزی ورامین افزود : در توفان های شدید هفته های اخیر ، بیش از 50 درصد از محصول کلزای آماده برداشت ، ریزش کرد و خسارات زیادی را به کشاورزان تحمیل کرد کرد که میزان این خسارت از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی و بیمه کشاورزی در حال بررسی است.
وی با بیان این که بیش از 60 درصد از اراضی کلزا تحت پوشش بیمه است که از جبران خسارات کشاورزان بیمه شده خبر داد.
شهرستان ورامین از بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت برخوردار است که به دلیل کمبود منابع آبی تنها 38 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات کشاورزی می رود.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.