حجت الله میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کلاس های حفظ قرآن کریم در مرکز حرم عبدالعظیم (ع) برای کودکان طوری برنامه ریزی شده که در هر دوره یک و نیم تا 2 جزء حفظ می کنند، ولی 'ضحا میوند' در هر دوره توانست پنج جزء را حفظ کند.
وی عنوان کرد: این دختر هفت ساله در بخش امتحان ورودی صوت و لحن مرکز قرآن بسیار آماده و مسلط بود و در طول دوران آموزش نیز از قرآن آموزان نخبه به شمار می رفت.
میرزایی تصریح کرد: این مرکز آموزش برای قرآن آموزان نخبه همواره برنامه های ویژه داشته است به طوری که از سال 76 تا کنون 234 حافظ کل قرآن شامل 184 زن و 50 مرد توسط این مرکز تربیت شده اند.
وی با بیان اینکه مرکز قرآن آستان حرم عبدالعظیم (ع) سالانه یک هزار 800 قرآن آموز را تربیت می کند، اظهار کرد: این مرکز افراد پنج تا 25 سال را با شرایط ویژه پذیرش می کند.
میرزایی یادآور شد: حافظان تربیت شده در این مرکز بعد از اتمام دوره های آموزشی به عنوان استاد کار مشغول به کار می شوند و تاکنون قرآن آموزان این مرکز موفق به اخذ رتبه های بالای کشور و بین المللی شده اند.
مادر 'ضحا میوند' نیز در مورد استعداد های بالقوه دخترش اظهار کرد: اولین بار زمانی که به پسر بزرگترم دعای آیت الکرسی آموزش می دادم و' ضحا' با 2 سال سن بهتر از برادر خود دعای آیت الکرسی را تلاوت کرد.
مریم نعمت الهی با بیان اینکه در دوران بارداری همواره قرآن می خواندم و در دوران نوزادی ضحا نیز همیشه از بالشت قرآنی استفاده می کردم، عنوان کرد: ضحا از سن 2 سالگی هر شب یک آیه از قرآن را آموزش دیده است.
وی ادامه داد: به خاطر استعداد ویژه ضحا در قرآن، تصمیم گرفتم که به همراه خانواده از شهر الیگودرز به یکی از شهرهای مذهبی قم یا شهرری مهاجرت کنیم تا فرزندمان در یک شهر مذهبی و زیر نظر استادان ماهر این کار، آموزش های لازم را ببیند.
نعمت الهی یادآور شد: ضحا مدرک روخوانی و روان خوانی قرآن را برای اولین بار در سن سه سال و هفت ماهگی اش از جامعه القرآن الیگودرز دریافت کرده است و به طور کامل حروف الفبای فارسی را آموخت.
وی عنوان کرد: 'ضحا' در سن پنج سالگی و در بهمن سال 95 برای اولین بار وارد مرکز آموزش قرآن کریم آستان عبدالعظیم (ع) شد و از آنجایی که سطح آموزشی آن از همسالانش در حفظ قرآن بسیار بالاتر بود، در کلاس های ویژه این مرکز در کنار دانشجویان و دانش آموزان دبیرستانی به قرآن آموزی مشغول شد.
نعمت الهی ادامه داد: 'ضحا' همیشه اول معنای فارسی آیات قرآن را فرا می گرفت و سپس عربی آن را حفظ می کرد و همین امر باعث شد که فرزندم به طور کامل به قواعد زبان عربی و همچنین معنای آیات قرآن مسلط شود.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.