محمد گلدستانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با آغاز فصل برداشت محصول گندم در شهرستان های جنوب شرق استان تهران شامل ورامین ، قرچک ،پیشوا و پاکدشت ، کار خرید تضمینی این محصول استراتژیک در چهار مرکز دولتی آغاز شد.
وی گفت: سیلوی ورامین ، کارخانه صنایع آرد ورامین ، سیلوی منصوبیان روستای کلین پاکدشت و سیلوی پیشران کنترل پاکدشت ، محل خرید گندم بر مازاد نیاز کشاورزان جنوب شرق تهران است.
گلدستانی بیان کرد: سال گذشته با اعتماد کشاورزان به مراکز دولتی ، بیش از 82 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به مراکز دولتی جنوب شرق استان تهران تحویل داده شد.
وی تصریح کرد: سیلوی ورامین با ظرفیت و گنجایش 10 هزار تن همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت 7 صبح تا 19 آماده تحویل گندم کشاورزان می باشد.
رئیس اداره غله و سیلوی شهرستان ورامین قیمت خرید تضمینی محصول گندم معمولی را به ازاء هر کیلو 13 هزار ریال و گندم دوروم (گندم سختی که برای تولید ماکارونی و پاستا به کار می رود ) را 13 هزار 300 ریال اعلام کرد.
وی بیان کرد: در صورتی که پاکی گندم های تحویلی از بذور علوفه و خاک بر اساس جداول سیلو از حدمناسبی برخوردار باشد ، قیمت خرید گندم معمولی تا 13 هزار 320 ریال و گندم دوروم تا 13 هزار 600 ریال افزایش پیدا می کند.
وی بانک کشاورزی را به عنوان بانک عامل پرداخت کننده پول گندم کشاورزان اعلام کرد .
گلدستانی بیان کرد: شاید برخی از کشاورزانی که به بانک کشاورزی بدهی های معوق دارند این نگرانی را داشته باشند که پول های واریز شده به حساب آنان از محل فروش گندم از سوی بانک به عنوان تسویه بدهی کسر گردد که طبق تفاهم نامه ای که شرکت بازرگانی دولتی با بانک کشاورزی منعقد کرده مقرر شده که به هیچ عنوان بانک حق برداشت پول از محل فروش گندم را ندارد.
بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های ورامین ، قرچک ، پاکدشت و پیشوا زیر کشت گندم رفته است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.