امیر مصیب رحیم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 275 رشته استاندارد صنایع دستی در 15 گروه طبقه بندی شده در کشور فعال هستند که هم اکنون هنرمندان و صنعتگران این شهرستان در 100 رشته آن فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: سفالگری دستی و چرخی، سفال های نقش برجسته، لعابدار، نقاشی روی سفال، حجم سازی سفال وسرامیک، شیشه گری فوتی، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، هم جوشی شیشه، آبگینه و دوخت های سنتی و تزیینی از جمله فعالیت های هنرمندان صنایع دستی این خطه است.
رحیم زاده با بیان اینکه سه هزار و 800 هنرمند و صنعتگر در حوزه صنایع دستی ری فعالیت می کنند، عنوان کرد: هم اکنون 400 هنرمند در این شهرستان دارای کارت هنرمندی هستند.
وی افزود: همچنین از میان 76 کارگاه فعال در بخش صنایع دستی، فقط 12 کارگاه دارای پروانه کارگاهی است.
رحیم زاده ادامه داد: هنرمندلن برای دریافت کارت هنرمندی باید در آزمون در یافت کارت قبول شوند و برای بیمه شدن، علاوه بر دریافت این کارت باید کارت مهارت از فنی و حرفه ای نیز دریافت نمایند.
وی افزود: بیشتر کارگاه های صنایع دستی در حوزه مشاغل خانگی ایجاد می شوند و متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی می توانند از طریق ثبت نام در سامانه کارا تا سقف 100 میلیون ریال تسهیلات کم بهره دریافت کنند.
رحیم زاده یادآور شد: افزودن بر90 درصد فرآیند تولیدات صنایع دستی شهرستان ری به وسیله دست و نیروی انسانی متخصص تولید می شود و بر اساس تجربه ظرفیت صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی اروپا را دارد.
بیستم خرداد مصادف با روز جهانی صنایع دستی است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.