به گزارش ایرنا، مردم روزه دار شهرری ازجمله خانواده معظم شهدا، ایثارگران و مسئولان شهرستان ری این راهپیمایی را از میدان بسیج (سه راه ورامین) مقابل امامزاده عبدالله(ع) آغاز کردند و پس از طی مسیر خیابان فدائیان اسلام، میدان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و خیابان حرم به سمت مصلای بزرگ نماز جمعه شهرری ادامه دادند.
مردان، زنان و قشرهای مختلف مردم روزه دار شهرری در هوای گرم امروز با در دست داشتن تصاویر امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و همچنین پلاکارد نوشته هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از سران استکبار، با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، « به زودی در قدس نماز جماعت می خوانیم» و « فرعون امروز آمریکا و اسراییل است» خواهان پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین شدند.
همچنین در بخش های تابعه شهرستان ری شامل کهریزک و فشافویه راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور روزه داران در مسیرهای تعیین شده به سمت مصلاهای نماز جمعه برگزار شد.
راهپیمایان روز جهانی قدس در شهرری و بخش های شهرستان ری پس از راهپیمایی با تجمع مقابل مصلاهای نماز جمعه در قطعنامه ای یگانه راه مقابله پیروزمند با رژیم آدمکش و نامشروع صهیونیستی را الگوی مقاومت حزب الله و حماس و گسترش گفتمان انتفاضه در جغرافیایی فلسطین بویژه در کرانه غربی دانستند.
راهپیمایان بر ضرورت وحدت گروه های فلسطینی و حمایت از خط مقاومت و همچنین حفظ وحدت و انسجام اسلامی به عنوان ضرورت دنیای اسلام تاکید کردند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند.
3218/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.