به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید حسن خمینی شامگاه پنجشنبه در همایش خادمان افتخاری آستان مقدس امام خمینی (ره) گفت: اعتراض به ظلم های اسرائیل برای ملت ایران علاوه بر جنبه انسانی آن دستور امام راحل نیز است، پس باید همه نسبت به حضور درراهپیمایی روز قدس حساس باشند.
وی با اشاره به اینکه ظلم از مباحثی است که قبح ذاتی دارد، افزود: ستم هایی که در حق مردم فلسطین می شود علاوه بر دل مسلمانان جهان، دل تمامی انسان ها را نیز آزرده می سازد.
وی در ادامه با بیان اینکه حب انسان های نیکوکار و اولیای خداوند در دل سایر انسان ها بخشی از خصلت های نیکوی انسانی است، عنوان کرد: محبت ائمه اطهار در دل انسان های مومن از این دست محبت ها است، چرا که انسان ها همواره زیبایی و کمال را دوست دارند.
یادگار امام ادامه داد: امروز حب امام راحل در دل انسان ها ریشه دوانده و همان طور که شاهد هستیم، افراد زیادی از نقاط مختلف کشور برای خادمی افتخاری به حرم مطهر ایشان مراجعه می کنند.
وی به سالگرد شهادت مازیار سبزه علیزاده از خادمان حرم مطهر امام خمینی(ره) بدست گروه غیر انسانی داعش در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: شهادت این خادم وظیفه سایر خدام را از گذشته سنگین تر کرده است.
وی اظهار داشت: حمله تروریستی به حرم امام راحل به ما این نکته را یادآوری کرد که دشمنان اسلام از مکتب امام راحل همچنان می ترسند.
وی ادامه داد: نفرت و ترس از امام (ره) در دل دشمنان اسلام به اندازه محبت ایشان در دل مومنان است، از همین رو خدامان حرم ایشان باید با اتحاد و عزم بیشتری نسبت به گذشته به کار خود ادامه دهند.
وی تاکید کرد: خدامان حرم باید با گشاده رویی، طراوت، محبت و ارتباط صمیمانه با زائران برخورد کنند تا مراجعه کنندگان جذب امام راحل شوند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به شب های قدر و عظمت این شب ها اشاره کرد و گفت: ایمان در قلب انسان مانند یک نقطه کوچک و سفید است که باید توسط اعمال خوب تقویت شود.
وی به جایز الخطا بودن انسان اشاره کرد و افزود: انسان باید با توبه و انجام کارهای خوب، ایمان را در دل خود تقویت کند.
وی تصریح کرد: راه رسیدن به ایمان، گذشتن از تعلقات و دلبستگی ها است و شهدا و خانواده هایشان به خاطر از اینکه از جانشان گذشتند دارای جایگاه ویژه ای نزد خداوند هستند.
همایش خادمان افتخاری آستان مقدس امام خمینی (ره) با حضور خادمان آستان در حرم مطهر برگزار شد.
6003/7218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.