به گزارش خبرنگار ایرنا؛ همه ساله در 14 خردادماه همزمان با برگزاری سالگرد معمار کبیر انقلاب اسلامی بسیاری از هموطنان برای شرکت در این مراسم و به منظور گرامیداشت حضرت امام خمینی (ره) خود را به تهران و حرم امام راحل می رسانند تا ضمن شرکت در این مراسم یاد و خاطره این عزیز سفر کرده را گرامی میدارند.
به همین منظور وظیفه تکنسین های اورژانس در این مراسم بسیار ویژه است چرا که با حضور میلیونی زائران تکنسین های اورژانس تهران و سایر استان های کشور برای ارائه خدمات مناسب به زائران با استقرار درمانگاه های سیار خدمات درمانی به زائران ارائه می دهند.
امسال که لیالی قدر با ایام ارتحال امام (ره) مقارن شده به نظر می رسد حضور زائران نسبت به سال های گذشته بیشتر باشد به همین منظور مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح خدمات تکنسین های اورژانس در این ایام اشاره کرد و افزود: در آستانه برگزاری مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که با مراسم لیالی قدر همزمان شده است 110 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 40 دستگاه موتورلانس به همراه 500 نیروی تخصصی اورژانس اعم از پزشک، پرستار و تکنسین فوریت های پزشکی در محوطه داخلی و بیرونی حرم مطهر مستقر می شوند.
محمد کرم درآبادی ادامه داد: قرار شد مرکز اورژانس تهران 3 بیمارستان و 11 درمانگاه سیار را برای ارائه خدمات مناسب در صحن های مختلف حرم امام (ره) راه اندازی کند.
وی خاطرنشان کرد: استقرار تکنسین های اورژانس از 13 خردادماه و تا پایان مراسم در شامگاه 14 خردادماه ادامه دارد و گروهی دیگر از تکنسین های اورژانس تا روز 15 خردادماه در حرم امام (ره) مستقر خواهند بود و همچنین کلیه خدمات تکنسین های اورژانس بصورت رایگان به زائران ارائه می شود.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران از زائران خواست در صورت نیاز به خدمات درمانی تکنسین های اورژانس مراتب را به سامانه 115 و یا تیم های استقرار یافته در محل اطلاع دهند.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران همچنین از سالمندان و افرادی که دارای بیماری های قلبی و خاص هستند از پیمودن مسافت های طولانی و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنند.

**برنامه های عزاداری در حرم امام خمینی (ره)
برنامه های عزاداری و احیای شب های قدر همزمان با بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز مشخص شده است.
روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(ره) در اطلاعیه اعلام کرد ، شب نوزدهم ماه رمضان که با 13 خرداد همزمان با سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مصادف شده است ، برنامه عزاداری در حرم مطهر امام راحل از ساعت 22:30 آغاز و در ساعت 2 بامداد به پایان می رسد.
همچنین در این شب دعای جوشن کبیر توسط حاج احمد خلف زاده قرائت و حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان مراسم احیا را برگزار می کند.
از سوی دیگر مراسم 15 خرداد ماه مراسم عزاداری و دعای جوشن کبیر توسط حاج احمد اصفهانی خوانده می شود و مراسم احیا را حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری برگزار خواهد کرد.
مراسم پر فیض دعا و نیایش و احیا لیالی قدر و سوگواری شهادت مظلومانه مولای متقیان امیر مومنان علی ابن ابیطالب(ع) همزمان با بیست و نهمین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.
همچنین مراسم شب بیست و سوم ماه رمضان ، 17 خرداد ماه همزمان با اولین سالگرد شهادت شهید آستان مقدس حضرت امام خمینی (س) شهید مازیار سبزعلی زاده ، عزاداری و احیا توسط حاج مهدی منصوری با حضور بیت شریف امام راحل، مقامات کشوری ولشکری، خانواده های شهدا و اقشار مردم برگزار خواهد شد.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.