به گزارش روز شنبه از جماران، حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق وزیر و جمعی از کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با آرمان های امام خمینی(ره) در حسینه جماران، گفت: بر اساس روایات، صفت های متضاد در شخصیت والای امام علی (ع) جمع شده بود که همین امر ایشان را به عنوان یک شخصیت ممتاز در میان صحابه پیامبر(ص) قرار می دهد.
وی افزود: صحبت کردن در مورد ایشان هم آسان و هم سخت است؛ از این جهت سخت است که نمی شود صرفا در مورد بخشی از این شخصیت سخن گفت.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های امام جوانگرایی بسیار عمیق و باورمندی حقیقی به نیروی جوان است، افزود: نیروهای انقلابی که مسند مدیریتی پیدا کردند، جنگ را اداره کردند.
یادگارامام با تأکید بر اینکه امام راحل به فهم عمومی مردم باور داشتند، گفت: یکی از عوامل انتقادی رفتارهای جوانان در جامعه این است که آنها را باور نداریم و فضا و میدان را برای آنها فراهم نمی کنیم.
سید حسن خمینی تاکید کرد: اتکای به نیروی جوان خصلت های بزرگی را پدید می آورد، وقتی جوان را باور کنیم او هم خود را باور می کند و وقتی او را باور نکردیم، او هم خود را باور نمی کند.
وی با بیان اینکه فضا و میدان باید برای جوانان فراهم شود، گفت: مجموعه مخابرات از بخش هایی است که بیشتر از هر جایی به حضور جوانان نیاز دارد، زیرا روز به روز تکنولوژی پیش می رود و چیز جدیدی پدید می آید که گذشتگان از آن آگاهی ندارند.
یادگار امام دومین نکته اندیشه امام (ره) را اتکای به فهم و قدرت مردم بیان کرد و گفت: بر خلاف بسیاری ازانقلاب ها، رکن اصلی انقلاب ایران با محوریت مردم و حرکت اجتماعی شکل گرفت.
وی افزود: هیچ حرکتی در دنیا به اندازه انقلاب ایران از این مفهوم بهره مند نیست و امام راحل همواره بر این نکته تاکید داشتند که این نظام متعلق به مردم است و هر کاری انجام می دهید باید برای مردم باشد.
وی ادامه داد: نکته اساسی این است که بدانیم مردم می فهمند و درست تشخیص می دهند.
وی افزود: امام خمینی ((ره) به فهم عمومی مردم باور داشتند؛ به همین جهت هم می توانستند در مقابل همه زیاده خواهی ها ایستادگی کنند.
سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه عقب نشینی، تسلیم، سازش و ذلت در قاموس امام نیست، تصریح کرد: شرط این امر اتکا به قوت لایزال الهی است که از سرپنجه حمایت مردمی می آید.
وی اظهار داشت: اگر مردم در میدان باشند انقلاب و شعارهای انقلاب ادامه پیدا می کند و تا حالا هم از هر گردنه ای که عبور کرده ایم با اتکای به مردم بوده است.
وی ادامه داد: رهبری انقلاب هم گفته اند که هر وقت سیل خروشان مردم وارد صحنه ای می شود تا مدت ها همه مشکلات برداشته می شود.
یادگار امام با تأکید بر باور و اعتماد متقابل مردم و مسئولین به همدیگر، اظهار داشت: اعتماد مسئولین به مردم یکی از مهمترین اجزا در اندیشه امام راحل است و بدون اتکا به خدا و همراهی اکثریت مردم، هر راهی هم هزینه زیادی دارد و هم به نتیجه نمی رسد.
سید حسن خمینی در پایان گفت: به باور مردم اعتماد کنید؛ چنان که اعتماد کردند و نتیجه گرفتند و هر کاری می کنید نیت تان خدمت بیشتر به طبقات محروم تر باشد.
وزیر و جمعی از کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز شنبه در حسینه جماران با آرمان های والای امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.