به گزارش ایرنا ، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از پروژه انتقال آب سد ماملو به قرچک که در محل سایت آب شیرین کن این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: ایران به عنوان کشوری خشک و نیمه خشک، همواره با کم آبی مواجه است و باید شرایط زندگی را با وضعیت اقلیمی موجود تطبیق داد.
وی اظهار کرد: پدران ما در طول سال ها خود را با کم بارشی و کمبود آب سازگار کرده و در طول هزاران سال این تمدن عظیم را زنده نگاه داشته و از نسلی به نسل دیگر منتقل کردند، بنابراین وظیفه داریم تا با استفاده صحیح از منابع موجود، آینده ای بانشاط برای فرزندان خود بسازیم.
اردکانیان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و جانفشانی های مردم در صحنه های مختلف نظام ، ایران اسلامی توانسته یکی از کشوری سرآمد جهان در ارائه خدمات به ویژه خدمات مربوط به کالاها و سرویس های حیاتی و اساسی از جمله آب و بهداشت باشد.
وی بیان کرد: ایران موفق شده تا از میراث گذشته و منابع طبیعی به خوبی استفاده کند ، با سرعت زیاد مردم شهرها و روستاها را از آب سالم برخوردار سازد و به سرعت به شبکه های تأمین آب پایدار مجهز شود.
وی ادامه داد: در صورتی که کم بارشی کشور نیز پایان یابد، تمامی مناطق روستایی کشور نیز از آب سالم با سطح کیفیت بالاتر از وضعیت موجود برخوردار می شوند.
وزیر نیرو اظهار کرد: با وجود کارهای ارزنده ای که در کشور صورت گرفته است ، کماکان اقدامات موثر دیگری پیش روی است که از جمله می توان به مدیریت مصرف و تقاضای آب اشاره کرد .
وی با اشاره به این که نظام برای استحصال آب موجود و قابل دسترس اقدامات موثری نظیر احداث سد ، شبکه های انتقال آب و تصفیه خانه انجام داده است، اظهار کرد: کار بزرگتر در حوزه مصرف آب این است که در برخورد نزدیک و تنگاتنگ با مصرف کننده در بخش های مختلف از جمله کشاورزی ، صنعت ، شرب و بهداشت بتوانیم بر چگونگی مصرف صحیح این منابع ذی قیمت هم تأثیر گذار باشیم .
وی تأکید کرد: مدیریت عرضه و تقاضای آب، اقدامی پرچالش است که باید با مدد گرفتن از فناوری های روز و بهره گیری از وسایل ارتباط جمعی ، گروه های مرجع و موثرین افراد ، به درجه ای از اطمینان دست یابیم.
اردکانیان گفت: دست یابی به این هدف به کار وسیع ، پشتیبانی قانونی و سطح بالای مفاهمه بین مردم و مسئولان نیاز دارد.
وزیر نیرو امروز پنجشنبه در سفر به شهرستان های ورامین و قرچک هفت طرح مهم آب و فاضلاب را به بهره برداری رساند.
تهرام/7254/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.