به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در آیین افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح انتقال آب تصفیه خانه سد ماملو به طول 12 کیلومتر با لوله هایی به قطرهای 600 تا 900 میلی متر چدن داکتیل اجرا شده و از امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.
محمد پرورش گفت: اجرای این طرح علاوه بر انتقال 6 میلیون متر مکعب آب سطحی تصفیه خانه هفتم تهران در سد ماملو ، باعث افزایش کیفیت آب شرب شده و بخشی از نیازهای کمی آب شرب قرچک و پنج روستای قشلاق جیتو ، فردیس ، محمدآباد ، ولی آباد و امین آباد را تأمین می کند.
وی هزینه اجرای این طرح مهم را 252 میلیارد ریال اعلام کرد.
پرورش افزود : خطوط انتقال آب شهرستان های پاکدشت ، قرچک و ورامین از نظر ارتباطی به یکدیگر متصل است و با بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه هفتم تهران که در خرداد ماه سال 98 صورت می گیرد ، این مناطق نیز همچون قرچک از آب سد ماملو بهره مند می شوند.
وی تصریح کرد: با بهره برداری کامل از اجرای خطوط انتقال آب به شهرستان های ورامین و قرچک ، بیش از 600 هزار نفر جمعیت این مناطق از آب سالم و بهداشتی با کیفیت به مراتب بهتراز گذشته برخوردار می شوند.
پرورش با اشاره به فعالیت سامانه آب شیرین کن در قرچک گفت: آب شیرین کن قرچک درهر شبانه روز 10 هزار متر مکعب آب را تصفیه می کند که این آب نیز وارد مدار بهره برداری می شود.
سد ماملو با مساحت حوضه آبریز هزارو 750 کیلومتر مربع و متوسط جریان آب سالانه 283.8 میلیون متر مکعب بر روی رودخانه جاجرود در 2 کیلومتر پایین تر از محل تلاقی رودخانه دماوند با رودخانه جاجرود احداث شده است.
وزیر نیرو امروز پنجشنبه در سفر به شهرستان های ورامین و قرچک ضمن افتتاح مخزن 15 هزار متر مکعبی شهرستان پاکدشت، طرح های آبرسانی به شهرک های این 2 شهرستان از سد ماملو را نیز افتتاح می کند.
شهرستان قرچک با جمعیتی بالغ بر 270 هزار نفر در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.