به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های این هفته نماز جمعه ورامین با اشاره به در پیش بودن سالروز قیام خونین کفن پوشان دشت ورامین در 15 خرداد سال 42 افزود: نهضت بیداری اسلامی در امتداد قیام 15 خرداد شکل گرفته است.
وی بیان کرد: کفن پوشی و شهادت طلبی مردم مسلمان در یمن، سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان و عراق ریشه در حرکت عاشورایی 15 خرداد سال 42 دارد، فرهنگی که آمریکا و اسراییل را در منطقه زمینگیر کرده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: امروز به واسطه استقامت ملت های مسلمان، بیش از هر زمان اسراییل عاجز شده و شعار انقلاب اسلامی و وعده الهی در نابودی این غده سرطانی در حال تحقق است.
به گزارش ایرنا، در قیام خونین 15 خرداد سال 42، مردم دشت ورامین با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند؛ در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مصیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
خطیب جمعه ورامین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ورامین با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل گفت: عظمت امام راحل واقعیتی است که دوست و دشمن به آن اعتراف کرده اند و علاوه بر بزرگان و مراجع عظام تقلید، رهبران سیاسی دنیا نیز از امام به نیکی و بزرگی یاد می کنند.
امام جمعه موقت ورامین با اشاره به آغاز سی امین سالگرد زعامت رهبر معظم انقلاب اظهارداشت: در سی سال زعامت رهبر معظم انقلاب، راه و رسم امام خمینی(ره) بخوبی استمرار یافته و اصل ولایت فقیه که انقلاب را از گزند تهدیدهای دشمنان حفظ کرده ارتقا یافته است.
وی افزود: امروز جوامع اسلامی وظیفه دارند حول محور ولایت، وحدت و همبستگی خود را حفظ و در برابر دشمن صفوف یکپارچه ایجاد کنند.
شهرستان ورامین در جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.