به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز سه شنبه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا برگزار شد ، پوستر یادواره ادبی 15 خرداد که با محوریت قیام خونین 15 خرداد کفن پوشان دشت ورامین برگزار می شود ، رونمایی شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا در این مراسم گفت : یادواره ادبی 15 خرداد شهرستان پیشوا در دو بخش شعر و داستان برگزار می شود که بخش داستان ویژه دانش آموزان و بخش شعر به صورت آزاد برگزار می شود که با پایان یافتن زمان رسمی فراخوان ، بیش از یک هزار 100 اثر نظم و نثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
امیرحسین طاهری افزود : این یادواره در سه محور قیام 15 خرداد سال 42، مناسبت های ماه مبارک رمضان و حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود.
طاهری تصریح کرد: به نفر اول هر یک از بخش های این یادواره علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره ، 5 میلیون ریال جایزه نقدی ، نفر دوم لوح تقدیر ، تندیش جشنواره و 4 میلیون ریال جایزه نقدی و به نفر سوم علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره ، 3 میلیون ریال جایزه نقدی تقدیم می شود.
وی گفت : مراسم اختتامیه این یادواره روز پنجشنبه دهم خرداد با حضور حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تالار قرآن شیخ جنید صحن مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع) برگزار می شود.
در این قیام خونین کفن پوشان دشت ورامین در 15 خرداد سال 42 هفت جوان دشت ورامین به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی ، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی که در اعتراض به دستگیری حضرت امام به سمت تهران حرکت کرده بودند، به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
تهرام/7254 /1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.