صاحبان بنگاههای فروش خودرو در شهر ورامین به جای پارک کردن خودرو داخل محل کسب، محل تردد شهروندان را به محل پارک اتومبیل ها تبدیل کرده اند و صدای کسی هم تاکنون در نیامده است زیرا ادامه وضع موجود نشانگر آن است.
اشغال پیاده رو ها و اطراف خیابان ها توسط بنگاهداران خودرو نه تنها تردد را دچار مشکل کرده بلکه شهروندان برای پیدا کردن جا پارک برای چند دقیقه هم دچار مشکل هستند.
این افراد که خود را مالک خیابان می دانند از صبح دهها خودرو فروشی را با نصب یک تابلو بر روی آنها در کنار خیابان پارک می کنند و به سایر رانندگان و خودروها اجازه توقف نمی دهند؛ اگر برای لحظه ای نیز خودروها را جابه جا کنند، با قراردادن مانع، با قلدری تمام اجازه توقف ماشین ها را نمی دهند.
تاکنون اقدام عملی برای ممانعت از تکرار این تخلف از سوی مراجع ذی صلاح صورت نگرفته و اعتراض مردم نیز به جایی نرسیده است.

بنگاهداران: خیابان حق ماست
خبرنگار ایرنا برای تهیه گزارش ابتدا به سراغ این بنگاهداران رفت تا شرح حال و علت این اقدامشان را اززبان خودشان هم شنیده باشد و پاسخ ها درجای خود بسیار قابل تامل است.
عده ای از این نمایشگاهداران به خبرنگار ایرنا گفتند: «شهرداری بابت صدور جواز تجاری میلیون ها تومان پول از ما دریافت کرده و ما حق داریم از فضای خیابان مانند سایر شهروندان استفاده کنیم».
یکی از این افراد که نمی خواست نامش در خبر ذکر شود گفت: بابت پارکینگ نمایشگاه بیش از 30 میلیون تومان به شهرداری پرداخته ام و اینکه حق ندارم ماشین را جلو واحد تجاری خودم پارک کنم، قابل قبول نیست.

تخلف آشکار
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران شهرستان ورامین فروش خودرو خارج از محل نمایشگاه را تخلف می داند و می گوید که با متخلفان برخورد قطعی خواهد شد.
صرفنظر از پاسخ به این پرسش مهم که چرا تاکنون نباید با متخلفان برخورد شود، ابوطالب شیرکوند در گفت وگو با خبرنگار ایرنا توضیح می دهد: بازرسان اتحادیه بارها به محل نمایشگاههای اتومبیل مراجعه و برگ اخطاریه برای آنان صادر کرده اند ولی تاکنون اقدامی جدی از سوی نمایشگاه داران برای پرهیز از این تخلف صورت نگرفته است.
وی افزود: این اتحادیه آماده است با همکاری پلیس راهور و کمیته حمل و نقل و ترافیک شهرستان ورامین نسبت به اجرای طرح مشترک برای مقابله با این عمل اقدام کند تا با اعمال قانون خودروهای توقف شده ، از تکرار این تخلف جلوگیری شود.
شیرکوند تعداد نمایشگاههای اتومبیل شهرستان ورامین را 65 واحد اعلام کرد.

شهرداری: وظیفه ماست اما...
شنیدن موضع شهرداری نیز در جای خود قابل تامل است؛ وقتی سخن از سد معبر به میان می آید به یاد کلیپ هایی می افتیم که ماموران شهرداری در شهرهای مختلف کشور بساط سدمعبرکنندگان دستفروش را با چه وضعیتی جمع کرده اند اما در ورامین انگار وضع متفاوت ا ست زیرا معاون خدمات شهری شهرداری ورامین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هرچند مقابله با سد معبر از وظایف ذاتی شهرداری است ولی شهرداری بدون پشتیبانی نیروی انتظامی و پلیس راهور نمی تواند نسبت به جمع آوری خودروهای پارک شده کنار خیابان و پیاده رو اقدام کند.
سید ابوالفضل قاسمی با اعلام اینکه اجرای طرح پارکبان، تجربه ناموفقی در شهرستان ورامین بود اظهار کرد: شهرداری برای رفع سد معبر به بازوی اجرایی نیاز دارد و تنها نیرویی که می تواند یاریگر شهرداری باشد، پلیس راهور است.

راهور: جریمه می کنیم
رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین نیز از اعمال قانون و جریمه دهها خودروی پارک شده در حاشیه خیابان خبر داد.
سروان داود عبدالملکی افزود : پلیس راهور در چندین نوبت نسبت به اعمال قانون خودروهایی که به قصد فروش در کنار خیابان پارک شده اند اقدام کرده ولی ظاهرا عزمی جدی برای مقابله با این تخلف که مشکلات زیادی را برای ترافیک شهر به همراه داشته وجود ندارد.
وی از آمادگی پلیس راهور ورامین برای اجرای طرح مشترک تخلف نمایشگاه داران اتومبیل شهرستان خبر داد.

کمیته حمل و نقل برخورد می کند
رئیس کمیته حمل و نقل فرمانداری ورامین به خبرنگار ایرنا گفت : موضوع برخورد قانونی با نمایشگاه دارانی که دهها خودرو را در محل توقف همگانی پارک می کنند در کمیته حمل و نقل فرمانداری طرح شده و بزودی با تصویب دستورالعملی جامع، این خودروها اعمال قانون و در صورت تکرار تخلف به پارکینگ حمل می شوند.
روح الله شکری افزود: خیابان به فرد یا نهاد خاصی تعلق ندارد و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند، اینکه برخی بدون در نظر گرفتن منافع عمومی فقط به فکر خود هستند و اجازه توقف به سایر خودروها نمی دهند تخلف است و با جدیت با آن برخورد و نتیجه آن به رسانه ها اعلام می شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.