یکی از مسئولان قضایی شهرستان ورامین با تأیید این خبر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: حکم دستگیری مدیرعامل کارخانه وارنا پس از شکایت اشخاص حقیقی به نیروی انتظامی ابلاغ و این فرد پس از شناسایی توسط این نیرو دستگیر شد.
وی که نخواست نام و عنوانش در خبر ذکر شود افزود: این فرد به دلیل شکایات و بدهی های متعدد راهی زندان شده تا وضعیت طلبکاران مشخص شود.
به گزارش ایرنا، شرکت شیر تهران شهداد که همگان آن را به عنوان کارخانه شیر وارنا می شناسند مدت هاست به دلیل مشکلات مالی ، با کاهش میزان تولید و تعدیل نیرو مواجه شده تا جایی که بسیاری از کارگران این کارخانه می گویند بیش از 4 ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند و این افراد برای احقاق حق خود بارها مقابل فرمانداری ورامین تجمع داشته اند.
فرماندار شهرستان ورامین درباره مشکلات این کارخانه چندی پیش به خبرنگار ایرنا گفت: دولت به منظور رفع مشکلات این کارخانه 250 میلیارد تومان تسهیلات داده و اگر امروز مسئولان آن مطالبه تسهیلات دیگری دارند باید شفاف اعلام کنند که برای چه کاری به این پول نیاز است و تسهیلات قبلی صرف چه اموری شده است.
محمدرضا یوسفی اظهار کرد: دولت و تمامی دستگاه های اجرایی شهرستانی و استانی، بیشترین حمایت از کارخانه وارنا را داشته اند ولی سوء مدیریت باعث شده حمایت ها به افزایش فعالیت و رفع مشکلات منجر نشود؛بارها به مالک کارخانه اعلام کرده ایم اگر روند فعالیت کارخانه به این صورت ادامه پیدا کند این واحد بزرگ تولیدی سالانه 50 میلیاد تومان ضرر می دهد.
براساس گزارش ها، این کارخانه علاوه بر بدهی های بانکی بیش از 9 میلیارد تومان نیز به دامداران منطقه بابت خرید شیر بدهکار است.
کارخانه شیر وارنا با ظرفیت تولید یکصد هزار تن محصولات لبنی در سال 1386 افتتاح شد ولی پس از پنج سال و پس از فوت مالک اصلی، مشکلات این کارخانه آغاز شد ، تا جایی که اکنون به طور کامل تعطیل و 600 نفر از کارگران آن بیکار شده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، تازه ترین اعتراض کارگران این کارخانه امروز (دوشنبه) رخ داد و جمعی از کارگران با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه ورامین از وی درخواست کردند برای دریافت حقوق معوقه و حل مشکلاتشان کمک کند.
امام جمعه شهرستان ورامین در این دیدار گفت: اینکه بیش از 250 نفر از کارگران کارخانه شیر وارنا در سالی که رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده اند بیکار شوند ، به هیچ عنوان زیبنده نیست.
آیت الله سید مرتضی محمودی افزود: از مسئولان درخواست می شود برای رفع مشکلات کارخانه وارنا و کارگران این کارخانه چاره ای اساسی اندیشیده و اجازه ندهند این واحد مهم تولیدی به طور کامل تعطیل شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 /1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.