به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس اعلام معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، این پروژه ها شامل پل دسترسی از اتوبان امام علی به بزرگراه شرق است.
سید محمد علی افشانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از تونل آرش اسفندیار و پارکینگ طبقاتی نیایش در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس اعلام پیمانکار پروژه، تونل آرش اسفندیار در هفته دولت آماده بهره برداری خواهد بود.
وی اعتبار مورد نیاز پروژه را 205 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: تاکنون حدود 80 میلیارد تومان آن پرداخت شده و 125 میلیارد تومان باقی مانده که مقرر شد با پرداخت بخشی از این مبلغ پروژه به اتمام برسد.
تونل آرش اسفندیار به طول 1400 متر از خیابان آرش غربی، بلوار آفریقا، بلوار اسفندیار و خیابان ولیعصر(عج) به وسیله یک رمپ خروجی به ابتدای بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی می رسد.
افشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت منابع عمومی شهرداری تهران و بدهی بالای این سازمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع پروژه های عمرانی توسط شهروندان تامین می شود تلاش می کنیم پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا به اتمام برسند.
شهردار تهران با اشاره به بازدید از پارکینگ طبقاتی نیایش گفت: مبلغ قرارداد اولیه برای انجام این پروژه 105 میلیارد تومان است که پیش بینی می شود با افزایش نسبی روبه رو باشد.
پارکینگ طبقاتی نیایش سازه ای با 11 طبقه شامل 9 طبقه پارکینگ در تراز منهای یک و 2 طبقه تجاری در تراز مثبت یک است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهوری عنوان کرد: دراین دیدار سه مسئله اساسی پایتخت شامل نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی، حفظ باغات و بازآفرینی بخش ناکارآمد شهری مورد بحث و حمایت دولت قرار گرفت.
شهردار تهران اضافه کرد: روز گذشته نیز در جلسه هیات دولت تاکید شد دولت با تمام توان در کنار شهرداری تهران است و تلاش می شود با تعامل و همکاری قدم های اساسی برداشته شود.
افشانی با بیان اینکه دولت و شهرداری با محدودیت منابع مالی روبه رو هستند خاطرنشان کرد: حفظ باغات؛ وضعیت عمومی خدمات رسانی به شهر از دیگر مسائل مورد تاکید دولت بود که بر دستور کار قرار گرفت.
تهرام/9353/1735
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.