به گزارش ایرنا، سید حسن خمینی شامگاه یکشنبه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: حرکت اولیه انقلاب با وجود تمامی نهادها و ارگان های جهادی به سمت مبارزه با فقر بود.
وی تصریح کرد: برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) با محوریت مردم برگزار می شود و جوانان ما بیش از هر زمان دیگری به این مراسم نیاز دارند و لازم است با شکوه خاصی برگزار شود.
وی ادامه داد: مردم ما با هم و همراه همدیگر به دنبال از بین بردن مشکلات هستند و این همان پیامی است که توسط امام راحل بیان شد که نشان از استحکام راه و مکتب امام (ره) دارد.
یادگار امام با بیان اینکه مراسم سالگرد باید از هرگونه ریخت و پاش اضافی به دور باشد، افزود: این مراسم باید ساده و باشکوه برگزار شود و کمتر به ابعاد مالی و بیشتر به ابعاد معنوی توجه شود.
وی تصریح کرد: در ایام سالگرد بیش از هر زمان دیگری پیرامون شخصیت امام راحل بحث می شود و باید بدانیم که برگزاری این مراسم علاوه بر ادای دین به امام راحل، ادای دین به اسلام نیز است.
وی گفت: جامعه ما بیش از هر زمان دیگری با وجود فضای بغرنج جهانی و انشقاق امت اسلامی به اندیشه امام (ره) نیاز دارد.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه از شر گروه خوارج صفت داعش خلاص شدیم، ولی فضای منطقه به نوعی دیگر توسط دشمنان بدتر شده است.
سید حسن خمینی افزود: جریان نامتعارف و ضد حقایق بشری در آمریکا بر سرکار آمده که بزرگترین هدف آن نیز ضربه زدن به مردم ایران است؛ هرچند که روزهای سختی در پیش داریم ولی پتانسیل های زیادی نیز در این کشور وجود دارد که باید درست استفاده شود.
وی گفت: تمسک به مکتب امام (ره) به عنوان نماد دینداری و پرچمی که راه را نشان می دهد در جامعه ما ضروری است.
وی با بیان اینکه امام (ره) مظهرعزت در جامعه است، افزود: شک نکنیم تا نام و یاد امام راحل در اذهان مردم وجود دارد، جمهوری اسلامی نیز مستحکم ادامه پیدا می کند.
وی ادامه داد: عزت این کشور توسط قاجاریه از بین رفته بود و سرنوشت کشور ما در سفارتخانه ها انجام می شد که با آمدن امام خمینی(ره) عزت به این کشور بازگشت.
وی امام راحل را مظهر وحدت و عزت بیان کرد و خاطرنشان کرد: خداوند اگر عذابی را بر ملتی نازل کند در ابتدا آنها را تکه تکه و پاره پاره می کند و ترس را در دل افراد می اندازد که در این حالت گروه ها به جای اینکه در مقابل دشمن ایستادگی کنند در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.
وی افزود: در این برهه زمانی همه باید در چارچوب مکتب امام (ره) و همراه همدیگر با مهربانی و همزبانی حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، مراسم محوری ارتحال امام خمینی (ره) عصر 14 خردادماه، سه ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء در صحن مطهر امام راحل آغاز خواهد شد.
2 ساعت مراسم رسمی با بیانات مقام معظم رهبری ادامه خواهد داشت و یک ساعت مانده به وقت اذان مغرب و عشاء پایان می یابد.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.